FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003102
Ders İsmi: Gastronomi Tarihi ve Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ortak Dersler
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tarih Öncesi Devirler Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
2) Mezopotamya ve Eski Mısır Uygarlıkları Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
3) İlk Anadolu Uygarlıkları Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
4) Orta Asya Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
5) Antik Yunan, Roma ve Bizans Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
6) Ortaçağ Arap Uygarlıkları Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
7) Anadolu Selçuklu Devleti ve Anadolu Beylikleri Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
8) VİZE SINAVI
9) Erken Osmanlı Dönemi Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
10) Osmanlı Klasik ve Geç Dönem Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
11) Ortaçağ Avrupası Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
12) Avrupa Mutfağı (1500-1700) Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
13) Avrupa Mutfağı (1700-1900) Priscilla Mary Işın, "Avcılıktan Gurmeliğe Yemeğin Kültürel Tarihi", Yapı Kredi Yayınları, 5. baskı, 2022.
14) QUİZ
15) GENEL TEKRAR
16) FİNAL EXAM

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %