ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1411002020 | ||||||||
Ders İsmi: | Small and Medium Enterprises Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Aileye ait KOBİ'lerin özelliklerini, davranışlarını ve motivasyonlarını eleştirel bir şekilde değerlendirme ve mevcut ve önerilen uluslararası iş gelecekleriyle ilgili bilinçli sonuçlara varma, Küçük ve orta ölçekli işletmeleri etkilediği için iş ortamının doğasını, iş fırsatlarını ve tehditlerini değerlendirme, Yaratıcılığın ve yeniliğin aileye ait KOBİ'lerle ve iş fırsatlarının geliştirilmesiyle ilişkisini değerlendirme, KOBİ'lerin başarısında yönetimin ve liderliğin katkısının önemini değerlendirme |
Dersin İçeriği: | KOBİ'lerin önemi tartışılmaz: küresel pazarlardaki işletmelerin çoğunluğunu oluşturuyorlar, ulusal düzeyde ekonomik büyümeye ve refaha katkıda bulunuyorlar ve istihdam ve inovasyonun temel itici güçleridirler. Bu ders, bu yapıların küresel ve ulusal ekonomilere bu önemli katkılarının yönetimini ele alacaktır. Ders, küçük ve orta ölçekli işletmelerin stratejik yönetiminin temel özelliklerine ve temel süreçlerine odaklanmaktadır. Ders aynı zamanda, KOBİ'lerin ve aile tarafından işletilen ve aile tarafından işletilen küçük ve orta ölçekli firmaların temel özelliklerinin anlaşılmasına ve bunların zaman içinde sürdürülebilir rekabet avantajlarını etkileyen faktörlere ve kararlara odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küçük İşletmenizi Başlatmak | Ders Notları |
2) | Aile İşletmeleri | Ders Notları |
3) | Küçük İşletmelerin Mülkiyet Biçimleri | Ders Notları |
4) | Küçük İşletme Oluşturma, Satın Alma veya Franchise Etme | Ders Notları |
5) | Küçük Bir İşletmeyi Planlama, Organize Etme ve Yönetme | Ders Notları |
6) | İşletmeniz İçin Doğru Finansmanı Nasıl Elde Edersiniz? | Ders Notları |
7) | Küçük işletmelerin pazarlama stratejilerini geliştirmek | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Küçük Şirketlerde İnsan Kaynakları ve Çeşitlilik Nasıl Elde Edilir ve Yönetilir | Ders Notları |
10) | Çalışanlarınız ve Temsilcileri ile İlişkilerinizi Nasıl Sürdürürsünüz? | Ders Notları |
11) | İşletme Tesislerinin Alınması ve Yerleştirilmesi | Ders Notları |
12) | Satın Alma, Envanter ve Kalite Kontrol | Ders Notları |
13) | Temel Finansal Planlama | Ders Notları |
14) | Final sınavından önce genel tekrar | Ders Notları |
15) | proje sunumları | Ders Notları |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Small Business Management: An Entrepreneur's Guidebook, 8th Edition, By Mary Jane Byrdand Leon Megginson ISBN10: 1259538982, ISBN13: 9781259538988 Copyright: 2018. O. ANNUSHKINA, L. CARCANO, U. LASSINI, et al., Strategic Management and Small andMedium Enterprises, McGraw, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Small Business Management: An Entrepreneur's Guidebook, 8th Edition, By Mary Jane Byrdand Leon Megginson ISBN10: 1259538982, ISBN13: 9781259538988 Copyright: 2018. O. ANNUSHKINA, L. CARCANO, U. LASSINI, et al., Strategic Management and Small andMedium Enterprises, McGraw, 2012. Essentials of entrepreneurship and small business management / Norman M.. Scarborough, jeffrey R. Cornwall |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||||
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||||||
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. | ||||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. | ||||||||||||||
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. | ||||||||||||||
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||||||
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||||
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. | ||||||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||||||||||
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. | ||||||||||||||
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. | ||||||||||||||
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
3) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
4) | Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
5) | Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. | |
7) | Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. | |
8) | Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
9) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
10) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
12) | Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. | |
13) | Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. | |
14) | Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. | |
15) | Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |