FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002023
Ders İsmi: Fiziksel Aktivite
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi ve fiziksel aktivitenin sağlık açısından öneminin farkına varmaktır.
Dersin İçeriği: Düzenli fiziksel aktivitenin yararları ve yaşam kalitesini artırma yöntemlerinin öğrenilmesi, Türkiye'de ve Dünya'da fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi, fiziksel aktivitenin objektif ve subjektif değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi, özel gruplara özgü fiziksel aktivite çeşitlerinin öğrenilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılmasında fiziksel aktivitenin yararlarını anlar ve kavrar.
2) Dünya sağlık örgütünün fiziksel aktivite önerilerini bilir.
3) Özel gruplarda (kadınlar, çocuklar, yaşlılar, hastalıklar ve gebelik gibi) düzenli fiziksel aktivitenin etkilerini anlar ve açıklayabilir.
4) Kronik hastalıklarının önlenmesi ve kontrol edilmesindeki düzenli fiziksel aktivitenin rolünü anlar ve açıklayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
2) Fiziksel aktivite ve etkileri 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
3) Egzersiz 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
4) Egzersiz Programları 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
5) Spor 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
6) İnaktivite ve etkileri 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
7) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
8) Ara Sınav 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
9) Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
10) Egzersizin Endikasyonları ve Kontraendikasyonları 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
11) Rekreasyonel Aktiviteler 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
12) Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
13) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
14) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
15) Farklı fiziksel aktiviteler (Öğrenci grup ödevleri) 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
16) Final Sınavı 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022
2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022
2. Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarda Fiziksel Aktivite, Fatma Karantay Mutluay, 2021, İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 4
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 4
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 4
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 4
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 4
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 1 25
Final 1 35
Toplam İş Yükü 118