FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003021
Ders İsmi: İş Uğraş Terapisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enerji koruma tekniklerinin, birey transfer yöntemlerinin ve çevresel düzenlemelerin tanımlanması ve çoğu meslek branşında ekip üyesi olarak yer alan ergoterapistin ve ergoterapi mesleğinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Enerji koruma teknikleri,
Transfer yöntem ve aktiviteleri,
Ergoterapi tanımı,
Dünyada ve Türkiye'de ergoterapi mesleği
Ekip üyesi olarak ergoterapistin rol ve sorumlulukları
Ergoterapistin perspektifinden gözlemleme
Koruyucu ergoterapi
Çevresel düzenlemeler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapi Kavramı Ergoterapistin Görevleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
2) Ergoterapiye Giriş Ergoterapi Modelleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
3) Ergoterapide Değerlendirme Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirilmesi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
4) Ergoterapide Kendine Yardım Aletleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
5) Ergoterapide Yardımcı Teknoloji Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
6) Tekerlekli Sandalye Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
7) Duyu Bütünlüğü ve Tedavisi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
8) Ara Sınav
9) Hemiplejide Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
10) Ortopedik Hastalıklarda Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
11) Ergoterapide Kognitif Değerlendirme ve Eğitim Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
12) Özel Gereksinimli Çocuklarda Ergoterapi Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
13) Transfer Aktiviteleri Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
14) Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel
15) Vaka tartışması
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili ders notları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %