Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Concept of Ergotherapy
Duties of the Occupational Therapist |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
2) |
Introduction to Occupational Therapy
Ergotherapy Models |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
3) |
Evaluation in Occupational Therapy
Evaluation of Daily Living Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
4) |
Self-Help Devices in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
5) |
Assistive Technology in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
6) |
Wheelchair |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
7) |
Sensory Integrity and Treatment |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
8) |
Midterm |
|
9) |
Occupational Therapy on Hemiplegia |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
10) |
Occupational Therapy in Orthopedic Diseases |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
11) |
Cognitive Assessment and Training in Occupational Therapy |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
12) |
Occupational Therapy in Children with Special Needs |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
13) |
Transfer Activities |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
14) |
Preventive Occupational Therapy and Environmental Regulations |
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi - Prof. Dr. Hülya Kayıhan
İnsan sağlığında koruyucu yaklaşımlar - Prof. Dr. Hülya Yücel |
15) |
Case discussion |
|
16) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have sufficient knowledge in the field of primary health and the profession of Nutrition and Dietetics, and have the ability to use their theoretical and practical knowledge in the field of Nutrition and Dietetics. |
|
2) |
Takes at least two out-of-field courses in training programs. |
|
3) |
Gain the ability to design experiments/field studies on discipline-specific issues, collect data, analyze, interpret and report results. |
|
4) |
Ability to detect, define, interpret, formulate and solve problems in the field of Nutrition and Dietetics; For this purpose, it selects and applies appropriate analysis and intervention approaches. |
|
5) |
Understand and interpret a process, event, case, equipment or product, and solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods. |
|
6) |
Ability to develop, select and use up-to-date and functional tools required for field applications, as well as use information technologies effectively. |
|
7) |
Develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior. |
|
8) |
Communicates verbally and in writing in Turkish on professional matters at national and international levels by using professional knowledge and skills. |
|
9) |
Has awareness of the universal and social effects and legal consequences of applications in the field of Nutrition and Dietetics. |
|
10) |
Accesses and evaluates international literature in his field by using at least one foreign language and uses it for professional development. |
|
11) |
Can work effectively individually and in teams with awareness of professional ethics and responsibility. |
|