FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200111009
Ders İsmi: Sağlık Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin sağlık kurum ve kuruluşlarında yönetimsel süreçler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, sağlık yönetimi konseptini ilişkili kavramları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Sağlık sistemi ve hastane organizasyonu, yönetim, organizasyon kavram, ilke ve teorileri, yönetim süreci, stratejik yönetim ve planlama, yönetimde haberleşme ve iletişim, sağlık hizmetlerinde disiplinlerarası işbirliği, yönetimde etik süreçler ve prensipler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlık yönetimi kavram, teori ve ilkelerini bilir.
2) Sağlık hizmetlerinde disiplinlerarası işbirliğinin önemini bilir.
3) Sağlık yönetiminde etik süreçler ve prensipleri bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Yönetimine Giriş 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
2) Sağlık Sistemi ve Hastanelerin Organizasyonu - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
3) Sağlık Sistemi ve Hastanelerin Organizasyonu - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
4) Yönetim, Organizasyon Kavram, İlke ve Teorileri - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
5) Yönetim, Organizasyon Kavram, İlke ve Teorileri - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
6) Yönetim Süreci - Kavramlar, Özellikleri ve Evreleri - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
7) Yönetim Süreci - Kavramlar, Özellikleri ve Evreleri - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
8) Ara Sınav 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
9) Yönetimde Güç, Otorite ve Etkileme 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
10) Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
11) Yönetimde Haberleşme ve İletişim - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
12) Yönetimde Haberleşme ve İletişim - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
13) Sağlık Hizmetlerinde Disiplinlerarası Ekip Yaklaşımı 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
14) Toplantı ve Zaman Yönetimi 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
15) Yönetimde Etik 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
16) Final Sınavı 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir
2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme
3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler
4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi
5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası
6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi
7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği
8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon
9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar)
10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi
12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
Diğer Kaynaklar: 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir
2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme
3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler
4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi
5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası
6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi
7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği
8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon
9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar)
10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi
12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 2
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 2
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 4
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 2
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 4
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 2
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 116