FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1200111013 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Fizyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Yaşar Gül BALTACI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoloji dersinin amacı öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğuna yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Hücre ve membran fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Dolaşım sistemi fizyolojisi, Solunum sistemi fizyolojisi, Boşaltım sistemi fizyolojisi, Sindirim sistemi fizyolojisi, Kas sistemi fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Santral sinir sistemi fizyolojisi. . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyolojiye giriş, Homeostasis | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
2) | Hücre ve yapısı | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
3) | Hücre potansiyelleri | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
4) | Nöromuskuler kavşak ve kas fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
5) | Kan fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
6) | Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
7) | Solunum sistemi fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
8) | Ara sınav | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
9) | Böbrek fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
10) | Sinir sistemi fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
11) | Duyu fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
12) | Endokrin sistem fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
13) | Sindirim sistemi fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
14) | Üreme sistemi fizyolojisi | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
15) | Genel tekrar | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
16) | Final | 1. Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İnsan Fizyolojisi, 2020 2. Hall J.E. ,Guyton Tıbbi Fizyoloji, 2021 3. Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Jane F. Reckelhoff, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi Sınava Hazırlık ve Tekrar, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | Süzen, B., İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Bedray Yayıncılık, İstanbul, 2012 GUYTON&HALL TIBBİ FİZYOLOJİ |
Diğer Kaynaklar: | Süzen, B., İnsan Anatomisi ve Fizyolojisine Giriş, Bedray Yayıncılık, İstanbul, 2012 GUYTON&HALL TIBBİ FİZYOLOJİ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 |