Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Meeting, Introduction of the Course |
PPT prepared for the lesson |
2) |
Communication, Communication Process and Elements |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
3) |
Types of Communication |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
4) |
Effective Listening and Communication |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
5) |
Self-Knowledge Window |
PPT prepared for the lesson-
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık Bölüm 8 - sayfa 159-179
|
6) |
Assertiveness-Assertiveness |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
7) |
Obstacles to Communication
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
8) |
Midterm |
- |
9) |
Therapeutic communication |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
10) |
Nontherapeutic communication |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
11) |
Communication and Relationships with Difficult Patients
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir.
|
12) |
Stress and Coping with Stress |
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
13) |
Stress and Coping with Stress
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
14) |
Communication skills with different patient groups
|
BBesti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
15) |
Communication with Individuals with Special Situations,evaluation of the course
|
Besti Üstün; Satı Demir (2021). Hemşirelikte İletişim. 2. Basım, İstanbul: Akademi Yayıncılık.
Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler, Onur Ofset, Ankara.
Akkurt D (2001) Sosyal Etkileşim ve İletişim Becerileri http://www.akkurt.com/bseib.html.
Business Review (2000). "Etkin İletişim" MESS Yayın No: 325, İstanbul.
Özcan, A. (2006) Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim, Saray Tıp Kitapevi,İzmir. |
16) |
final examination |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Have sufficient knowledge in the field of primary health and the profession of Nutrition and Dietetics, and have the ability to use their theoretical and practical knowledge in the field of Nutrition and Dietetics. |
4 |
2) |
Takes at least two out-of-field courses in training programs. |
4 |
3) |
Gain the ability to design experiments/field studies on discipline-specific issues, collect data, analyze, interpret and report results. |
|
4) |
Ability to detect, define, interpret, formulate and solve problems in the field of Nutrition and Dietetics; For this purpose, it selects and applies appropriate analysis and intervention approaches. |
|
5) |
Understand and interpret a process, event, case, equipment or product, and solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods. |
1 |
6) |
Ability to develop, select and use up-to-date and functional tools required for field applications, as well as use information technologies effectively. |
|
7) |
Develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior. |
4 |
8) |
Communicates verbally and in writing in Turkish on professional matters at national and international levels by using professional knowledge and skills. |
5 |
9) |
Has awareness of the universal and social effects and legal consequences of applications in the field of Nutrition and Dietetics. |
|
10) |
Accesses and evaluates international literature in his field by using at least one foreign language and uses it for professional development. |
|
11) |
Can work effectively individually and in teams with awareness of professional ethics and responsibility. |
3 |