FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002018
Ders İsmi: Halk Sağlığında Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sık görülen, önemli halk sağlığı problemlerinin öğrenilmesi ve birinci basamak sağlık hizmetlerinde, halk sağlığını tehdit eden sağlık problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını, fizyoterapistlerin rollerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği: Sağlık kavramı, halk sağlığı kapsamı; sağlığın geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve korunmasına fizyoterapinin rolü; çeşitli halk sağlığı problemlerinde (meslek hastalıkları, kronik hastalıklar, kas iskelet sağlığı, enfeksiyon hastalıkları, bulaşıcı olmayan hastalıklar...) fizyoterapi yaklaşımları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Halk sağlığı kapsamını ve sık görülen halk sağlığı problemlerini bilir.
2) Birinci basamak sağlık hizmetlerinde fizyoterapistin rolünü bilir.
3) Halk sağlığı problemlerinde fizyoterapi yaklaşımlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Kavramı ve Halk Sağlığı İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
2) İşlevsellik, Yeti Yitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
3) Sağlığın Geliştirilmesi ve İyileştirilmesinde Fizyoterapinin Rolü İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
4) Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Fizyoterapistlerin Rolü İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
5) Meslek Hastalıkları ve Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
6) Kronik Hastalıkların Yönetiminde Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
7) Kas İskelet Sağlığı ve Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
8) Ara Sınav
9) Enfeksiyon Hastalıkları ve Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
10) Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
11) Yaşlı Sağlığında Koruyucu Fizyoterapi Yaklaşımları İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
12) Toplum Temelli Rehabilitasyon İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
13) Afetlerde Fizyoterapi İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
14) Obezite ve Fiziksel İnaktivite İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
15) Kardiyovasküler ve Pulmoner Hastalıklar İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.
Diğer Kaynaklar: İnsan Sağlığında Koruyucu Yaklaşımlar, Hülya Yücel, Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2022.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 4
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 4
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 4
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 4
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 4
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 116