FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 1217002016 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bantlama Teknikleri | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan kinezyolojik bantama tekniklerinin teorik temellerinin ve çeşitli klinik durumlarda uygulamasının öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Bantlamanın tanımı ve kullanılan malzemeler, bantlamanın kullanıldığı alanlar, kinezyolojik bant yapısı ve kullanım teknikleri, kas-iskelet sistemi ve ilişkili yaralanmalarında bantlama yöntemleri, koruyucu bantlamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bantlama Tekniklerine Giriş | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
2) | Kas Uygulamaları - Üst Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.xtre |
3) | Kas Uygulamaları - Gövde | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
4) | Kas Uygulamaları - Alt Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
5) | Ligament Uygulamaları | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
6) | Düzeltici Uygulamalar | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
7) | Spesifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Baş ve Gövde | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Spesifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Üst Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
10) | Sepsifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Alt Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
11) | Lenfatik Uygulamalar - Üst Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
12) | Lenfatik Uygulamalar - Alt Ekstremite | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
13) | Lenfatik Uygulamalar - Gövde | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
14) | Nörolojik Uygulamalar | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
15) | Jinekolojik Uygulamalar | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | ||||||
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | ||||||
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | ||||||
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | ||||||
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. | 4 |
2) | Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. | 4 |
3) | Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. | 4 |
4) | Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. | |
7) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 |