FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002016
Ders İsmi: Bantlama Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan kinezyolojik bantama tekniklerinin teorik temellerinin ve çeşitli klinik durumlarda uygulamasının öğretilmesi
Dersin İçeriği: Bantlamanın tanımı ve kullanılan malzemeler, bantlamanın kullanıldığı alanlar, kinezyolojik bant yapısı ve kullanım teknikleri, kas-iskelet sistemi ve ilişkili yaralanmalarında bantlama yöntemleri, koruyucu bantlamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bantlamanın teorik temellerini bilir.
2) Bantlamanın çeşitli klinik durumlarda kullanımını bilir.
3) Çeşitli klinik durumlarda uygun bantlama tekniğine karar verip uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bantlama Tekniklerine Giriş 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
2) Kas Uygulamaları - Üst Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.xtre
3) Kas Uygulamaları - Gövde 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
4) Kas Uygulamaları - Alt Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
5) Ligament Uygulamaları 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
6) Düzeltici Uygulamalar 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
7) Spesifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Baş ve Gövde 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
8) Ara Sınav
9) Spesifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Üst Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
10) Sepsifik Endikasyonlar için Uygulamalar - Alt Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
11) Lenfatik Uygulamalar - Üst Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
12) Lenfatik Uygulamalar - Alt Ekstremite 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
13) Lenfatik Uygulamalar - Gövde 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
14) Nörolojik Uygulamalar 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
15) Jinekolojik Uygulamalar 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020. 2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017. 3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017.
3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
Diğer Kaynaklar: 1. Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.
2. K-Taping, Gökmen Yapalı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2017.
3- Kinesio Bantlama, Gül Baltacı, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 4
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 4
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 4
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 4
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 4
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 92