FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002009
Ders İsmi: Proje II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Alanında bilimsel araştırma planlayabilme, gerçekleştirebilme ve literatür bilgilerini gözden geçirme, yorumlama konusunda bilgi düzeyini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Öğrenci Proje I dersi kapsamında hazırladığı araştırma önerisini gerçekleştirir. Araştırma sonucunu akademik yazım kurallarına göre hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında derinlemesine literatür araştırması yapabilir ve sistematik bir şekilde, akademik yazım kuralları çerçevesinde edindiği bilgileri sunabilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları ile bir proje gerçekleştirebilir.
3) Proje kapsamında veri analizi yapabilir.
4) Veri analizi sonucunda elde edilen bulguları literatür ışığında etkin bir şekilde tartışabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür araştırması - Proje özeti hazırlama - Proje için kurum onayı alınması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
2) Literatür araştırması - Proje giriş ve amaç bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
3) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
4) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
5) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
6) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
7) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
8) Ara Sınav
9) Veri analizi ve bulgular bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
10) Veri analizi ve bulgular bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
11) Tartışma bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
12) Tartışma bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
13) Tartışma bölümünün hazırlanması - Sonuç ve öneriler bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
14) Projenin danışmana sunulması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
15) Proje dosyası ve posterinin danışmana teslimi 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
16) Final Sınavı: Proje Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988

2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990.

3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara

4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
Diğer Kaynaklar: 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988

2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990.

3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara

4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 5
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 4
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 5
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Laboratuvar 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 1 24
Final 1 29
Toplam İş Yükü 165