FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002009
Ders İsmi: Proje II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 4 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Alanında bilimsel araştırma planlayabilme, gerçekleştirebilme ve literatür bilgilerini gözden geçirme, yorumlama konusunda bilgi düzeyini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Öğrenci Proje I dersi kapsamında hazırladığı araştırma önerisini gerçekleştirir. Araştırma sonucunu akademik yazım kurallarına göre hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında derinlemesine literatür araştırması yapabilir ve sistematik bir şekilde, akademik yazım kuralları çerçevesinde edindiği bilgileri sunabilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları ile bir proje gerçekleştirebilir.
3) Proje kapsamında veri analizi yapabilir.
4) Veri analizi sonucunda elde edilen bulguları literatür ışığında etkin bir şekilde tartışabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür araştırması - Proje özeti hazırlama - Proje için kurum onayı alınması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
2) Literatür araştırması - Proje giriş ve amaç bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
3) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
4) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
5) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
6) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
7) Literatür araştırması - Proje gereç yöntem bölümünün hazırlanması - Veri toplama 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
8) Ara Sınav
9) Veri analizi ve bulgular bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
10) Veri analizi ve bulgular bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
11) Tartışma bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
12) Tartışma bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
13) Tartışma bölümünün hazırlanması - Sonuç ve öneriler bölümünün hazırlanması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
14) Projenin danışmana sunulması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılması 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
15) Proje dosyası ve posterinin danışmana teslimi 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988 2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990. 3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara 4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
16) Final Sınavı: Proje Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988

2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990.

3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara

4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.
Diğer Kaynaklar: 1. Carolyn MH. Practical Research Methods for Physiotherapists. Churchill Livingstone, Sigapore, 1988

2. Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. Biyoistatistik V. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1990.

3. Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara

4. Hayran M., Hayran M. Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Med-Litera Yayıncılık, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır.
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. 5
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. 5
3) Sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal ihtiyaçlarını belirleyebilecek uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tespit eder ve uygular. 5
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü değerlendirmeler sonucunda elde ettiği verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar ve sonlandırır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına dair bilgisiyle transdisipliner bir ekibin parçası olarak mesleki ve akademik çalışmaların planlanıp yürütülmesinde ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi sürecinde verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve meslek hayatına dahil eder.
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirme ve tedavi süreçlerinde biyopsikososyal bakış açısıyla dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve insan haklarına saygı göstererek etkili iletişim stratejilerini kullanır. 4
9) Ulusal ve uluslararası alanda kendini ve mesleğini etkin bir şekilde ifade edebilmek ve bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.
10) Toplum ve birey sağlığının korunması ve geliştirilmesi için alana özgü bilimsel çalışmalar yapar, kanıta dayalı bilgileri klinik pratiğinde etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Laboratuvar 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Sunum / Seminer 1 24
Final 1 29
Toplam İş Yükü 165