FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217321010
Ders İsmi: Kardiyak Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Meltem KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kardiyak sistem anatomi ve fizyolojisi, kardiyolojik hastalıklar, egzersizin kardiyak sisteme uzun ve kısa süreli etkileri ve kardiyak rehabilitasyon alanında bilgi ve beceri kazanmaktır.
Dersin İçeriği: Kardiyak Rehabilitasyonla ilgili temel kavramlar, kardiyak anatomi ve fizyoloji, egzersizin kardiyak sisteme kısa ve uzun süreli etkileri, major kardiyovasküler hastalıklar ve rehabilitasyonu, kardiyak cerrahiler ve rehabilitasyonu, periferik vasküler hastalıklar ve rehabilitasyonu, böbrek yetmezliği ve hipertansiyonda rehabilitasyon.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kardiyak anatomi ve fizyoloji hakkında bilgi sahibidir.
2) Kardiyovasküler hastalıkların mekanizmasını açıklayabilir.
3) Kardiyovasküler sistem hastalıklarında rehabilitasyon bilgisi ve becerisine sahiptir.
4) Kardiyovasküler sistem hastalığı geçirmiş ve/veya geçirme riski olan bireylerde rehabilitasyon programını üstlenebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kardiyak Rehabilitasyona Giriş 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
2) Kardiyak Anatomi ve Fizyoloji 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
3) Kardiyak Değerlendirme Yöntemleri 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
4) Koroner Arter Hastalıkları ve Rehabilitasyonu 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
5) Kalp Yetmezliği ve Rehabilitasyonu 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
6) Kardiyomiyopatiler ve Rehabilitasyonu 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
7) Kalp Kapak Hastalıkları ve Rehabilitasyonu 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
8) Ara Sınav 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
9) Kardiyak Rehabilitasyonun Evreleri 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
10) Kardiyak Rehabilitasyonda erken dönem egzersiz programı 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
11) Kardiyak Rehabilitasyonda geç dönem ve sekonder koruma egzersiz programı 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
12) Kardiyak Cerrahiler sonrası rehabilitasyon 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
13) Kardiyak Cerrahiler sonrası rehabilitasyon 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
14) Periferik Vasküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
15) Hipertansiyon ve Böbrek Yetmezliğinde Rehabilitasyon 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.
16) Final Sınavı 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010.
Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences.
Diğer Kaynaklar: Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010.
Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 5
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 4
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 28 28
Toplam İş Yükü 120