FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217321008
Ders İsmi: Pediatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gamze DEMİRCİOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pediatrik hastalarda uygun değerlendirme yöntemlerini takiben kişiye özgü fizik tedavi ve rehabilitasyon programını oluşturmayı öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Pediatrik Rehabilitasyona giriş, pediatrik hastalarda genel değerlendirme yöntemleri, normal motor gelişim, refleks gelişimi, pediatride algı, kavrama ve öğrenme, motor öğrenme ve motor kontrol, ince ve kaba motor becerilerin geliştirilmesi, Serebral Palsi, sınıflandırılması ve klinik özellikleri, Serebral Palsili pediatrik bireylerde değerlendirme ve tedavi, Bobath yaklaşımı, Brakiyal Pleksus patofizyolojisi, değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, prematüre ve riskli bebeklerde değerlendirme ve rehabilitasyon, pediatrik nöromusküler hastalıklar, sınıflandırılması, değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, tortikollis değerlendirmesi ve rehabilitasyonu, mental retarde, otizmli ve down sendromlu bebek ve çocuklarda değerlendirme ve rehabilitasyon.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Pediatrik Nöromusküler hastalıklar, sınıflandırılması, değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibidir.
2) Prematüre bebeklerde, yenidoğan bebeklerde ve çocuklarda motor fonksiyonlar, duyu, algı, kardiyopulmoner sistem vb. değerlendirmeleri yapabilir ve rehabilitasyon programını çizebilir.
3) Pediatrik hastaların rehabilitasyon programını destekleyici aile eğitimleri ve ev egzersizleri verebilir.
4) Serebral Palsi, özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirilmesi ve tedavi programını açıklayabilir, pediatrik CP'li hastalara uygun rehabilitasyon programını çizebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pediatrik Rehabilitasyona Giriş Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
2) Pediatrik Değerlendirme Yöntemleri Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
3) Normal Motor Gelişim Evreleri Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
4) Pediatride motor kontrol ve motor öğrenme Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
5) Serebral Palsi ve değerlendirmesi Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
6) Serebral Palsi rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
7) Pediatrik Bobath yaklaşımı, nörogelişimsel tedaviler Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Brakiyal pleksus yaralanmaları ve rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
10) Riskli bebeklerde rehabilitasyon Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
11) Spina Bifida ve rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
12) Tortikollis ve rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
13) Pediatrik Nöromüsküler hastalıklar ve değerlendirmesi Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
14) Pediatrik Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
15) Mental Retardasyon ve Otizm Rehabilitasyonu Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012. Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
Diğer Kaynaklar: Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 120