FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217311003
Ders İsmi: Ortez ve Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ortez kavramı, ortezlerin uygulama prensipleri, müdahale programında ortez kullanımına karar verme ve modifikasyonları hakkında bilgi sahibi olmak, rehabilitasyon sürecinde ortezleri planlama ve uygulama becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında rehabilitasyonda kullanılan ortezlerin amaçları, üst ve alt ekstremite ortezleri ve kullanımı, spinal ortezler, ortez tasarımı ve uygulaması, teknoloji ve ortez konuları işlenecektir.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortez kavramını ve biyomekanik prensipleri açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Müdahale süreci kapsamında endikasyona uygun ortezi seçer, tasarlar ve uygular.
2) Ortez yapımında dikkat edilmesi gereken adımları sıralar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Farklı patolojilere ve ihtiyaca yönelik kullanılan ortez çeşitlerini ve kullanım amaçlarını sıralar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ortez ve rehabilitasyonunda literatürü araştırır ve sunar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ortezlerin tanımı ve sınıflandırılması 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
2) Ortezlerin kullanım amaçları ve temel biyomekanik prensipleri 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
3) Ortez yapımında kullanılan materyaller 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
4) Spinal ortezler 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
5) Skolyozda ortezleme 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
6) Üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonda kullanımı-I 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
7) Üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonda kullanımı-II 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
8) Makale sunumu 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
9) Alt ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonda kullanımı-I 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
10) Alt ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonda kullanımı-II 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
11) Ortez performansının değerlendirilmesi 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
12) Ortez ve teknoloji 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
13) Ortezlerde özel konular-I 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.
14) Ortezlerde özel konular-I 1. Physical therapy case files : orthopedics. (2013). Jason Brumitt 2. Musculoskeletal examination. (2009). Jeffrey M. Gross. 3. Skirven, T. M., Osterman, A. L., Fedorczyk, J., & Amadio, P. C. (2011). Rehabilitation of the hand and upper extremity, 2-volume set E-book: expert consult. Elsevier Health Sciences.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 5
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 4
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 3
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 90