FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1217211009 | ||||||||
Ders İsmi: | Manipulatif Tedavi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Manipulasyon ve mobilizasyon alanlarında etkili tedavi yöntemlerinin bilgi ve becerisini kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Manipulasyon ve mobilizasyonlar ile ilgili temel kavramlar, cyriax ve mulligan yaklaşımları, üst ekstremite omuz, dirsek, el bileği ve skapular mobilizasyon, servikal ve lumbal bölge manuel terapi teknikleri, alt ekstremite kalça, diz ve ayak bileği mobilizasyonları, sakroiliak eklem mobilizasyonu, lenfödem fizyoterapisine giriş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manipulatif Tedavi Tekniklerine Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
2) | Konnektif Doku Masajına Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
3) | Konnektif Doku Masajı - I | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
4) | Konnektif Doku Masajı - II | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
5) | Klasik Masaj Tekniklerine Giriş | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
6) | Klasik Masaj Uygulamaları - I | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
7) | Klasik Masaj Uygulamaları - II | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
9) | Klasik Masaj Uygulamaları - III | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
10) | Derin Doku Masajı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
11) | Tetik Nokta Masajı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
12) | Alet Yardımlı Yumuşak Doku Mobilizasyon Teknikleri, Graston Tekniği | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
13) | Bebek Masajı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
14) | Refleksoloji | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
15) | Genel Tekrar | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı | Masaj Teknikleri, İnci Yüksel. Hipokrat Kitabevi, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004 Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017 |
Diğer Kaynaklar: | Cassar M.P, Handbook of Cilnical Massage Churchill Livingstone 2004 Yüksel İ., Ortopedik Problemlerde Manuel Terapi, 2017, Hipokrat Joint Mobilization/Manipulation: Extremity and Spinal Techniques Susan L. Edmond . Elsevier.2017 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 5 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 5 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 4 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 3 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 5 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 4 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü | 96 |