FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217211007
Ders İsmi: Elektroterapi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ÖNDEŞ
Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Elektroterapinin temel prensiplerini bilmek, akım çeşitleri ve eletroterapi ajanlarının endikasyon ve kontrendikasyonlarına hakim olabilmek ve bunları klinikte kullanabilmek.
Dersin İçeriği: Elektroterapiye giriş, ısının terapötik etkileri, nemli ve kuru sıcaklık ajanları, hastalıklara göre sıcaklık ajanlarının endikasyon ve kontrendikasyonları, kriyoterapi ve kullanım alanları, Ultrason,lazer, magnetoterapi, kısa dalga ve mikro dalga diyatermi, Mekanik traksiyon, EMG ile ilgili genel bilgiler, biyofeedback ve kullanım alanları.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Elektroterapinin temel prensiplerini bilir.
2) Elektroterapi modaliteleri ve akım çeşitlerinin endikasyon ve kontrendikasyonlarını bilir.
3) Hastalıklara göre elektroterapi modalitelerinin tespiti ve uygulamasını yapabilir.
4) Elektroterapi ajanlarının ağrı mekanizması, inflamasyon ve iyileşmeye etkisine hakimdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektroterapiye giriş ve temel kavramlar 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
2) Elektriksel Güvenlik Önlemleri 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
3) Alçak Frekanslı Akımlar, Galvanik Akım 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
4) Düz Akımın Modifiye Şekilleri 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
5) Faradik Akım 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
6) Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu (TENS) 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
7) Diadinamik Akımlar 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
8) Ara Sınav 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
9) Enterferansiyel Akım 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
10) Rus Akımı 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
11) Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu (NMES) 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
12) Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
13) Ultra-Reiz Akım, Mikroakım 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
14) Yüksek Voltajlı Kesikli Galvanik Stimülasyon (YVKGS) 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
15) Genel Tekrar 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.
16) Final Sınavı 1- Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016. 2- Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar. Nihal Şimşek, Nuray Kırdı. Hipokrat Kitabevi, 2.Baskı, 2016, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi 2008
Erbahçeci, E.(Eds.). (2019). Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon. Ankara: Hipokrat Yayınevi
Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi. 2016
Diğer Kaynaklar: Yakut E. Kanıta dayalı elektroterapi, 2008.
Erbahçeci, E.(Eds.). Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon, Ankara: Hipokrat Yayınevi, 2019.
Arzu Razak Özdinçler, Fiziksel Modaliteler Ve Elektroterapi, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 5
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 5
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 4
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 27 27
Toplam İş Yükü 145