FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217121010
Ders İsmi: Davranış Bilimleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Deniz TÜRK KIVANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme süreçleri, kişilik ve benlik, tutum ve davranış, iletişim, motivasyon ve emosyon, zeka türleri konularında bilgi düzeylerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği: Öğrenme, algılama, zeka, kişilik ve benlik, tutum ve önyargı, motivasyon ve emosyon, stres, iletişim teknikleri, kültür ve çevre, davranış bozuklukları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Davranış bilimlerinin kapsamını bilir.
2) Öğrenme, algılama, kişilik ve davranış süreçlerini bilir.
3) Etkili iletişim tekniklerini bilir ve uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş ve Temel Kavramlar Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
2) Kültür ve Kültürel Değişme Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
3) Sosyal Etki ve Uyma Davranışı Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
4) İlişkiler Sisteminin Oluşturulmasına Sosyal Kurumlar Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
5) Öğrenme Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
6) Algılama Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
7) Duygusal Zeka Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
8) Ara Sınav Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
9) Kişilik ve Benlik Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
10) Tutumlar ve Önyargı Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
11) Bireyler Arası İletişim Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
12) Uyum Sorunları ve Savunma Mekanizmaları Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
13) Davranış Bozuklukları Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
14) Stres ve Stresle Başa Çıkma Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
15) Motivasyon ve Emosyon Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
16) Final Sınavı Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 3
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 3
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 3
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 3
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 3
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 3
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 67