FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200121010
Ders İsmi: Anatomi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hürriyet ÇETİNOK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere mesleki yaşamları boyunca kullanacakları, insan vücudundaki solunum, dolaşım, boşaltım, sindirim, üreme, endokrin ve sinir sistemini oluşturan yapılar ve bu yapıların fonksiyonlarının kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği; Sindirim Sistemi, Endokrin Sistem, Kadın ve Erkek Genitoüriner Sistem anatomik yapıları ve görevleri, Duyu organlarının anatomisi, Merkezi ve periferik sinir sistemi yapıları ve fonksiyonları, somatik ve otonom sinir sistemi, kardiyopulmoner sistemleri oluşturan yapıların anatomisi, fonksiyonları ve birbiri ile ilişkileridir.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kardiyak ve Pulmoner Sistemi oluşturan yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, kardiyopulmoner sistem mekanizmasını açıklayabilir.
2) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan Serebrum, serebellum, beyin sapı ve medulla spinalis yapılarını, bölümlerini ve fonksiyonlarını söyleyebilir.
3) Duyu Organlarının anatomisini bilir.
4) Periferik Sinir Sistemini oluşturan yapıları ve fonksiyonlarını bilir.
5) Sindirim, Boşaltım, Üreme ve endokrin sistemlerin anatomik yapılarını ve fonksiyonlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kardiyak Sistem Anatomisi (Kan dolaşımı, Kalp Anatomisi ve Damarlar) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
2) Lenfatik Sistem Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
3) Solunum Sistemi Anatomisi (Trakea, Bronş, Alveoller, Akciğerler Yapı ve fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
4) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
5) Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
6) Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Spinal Sinirler) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
7) Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Kranial Sinirler) "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
8) Ara Sınav Ders Notları
9) Somatik-Otonom Sinir Sistemi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
10) Sempatik- Parasempatik Sistem "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
11) Sindirim Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
12) Boşaltım Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
13) Üreme Sistemi Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
14) Endokrin Sistem Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
15) Duyu Organlarının Anatomisi "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences. Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."


Diğer Kaynaklar: "Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."




Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir.
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir.
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir.
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler.
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir.
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. 5
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. 5
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. 4
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. 4
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. 3
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. 5
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. 5
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 1 31
Final 1 36
Toplam İş Yükü 151