Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kardiyak Sistem Anatomisi (Kan dolaşımı, Kalp Anatomisi ve Damarlar) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
2) |
Lenfatik Sistem Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
3) |
Solunum Sistemi Anatomisi (Trakea, Bronş, Alveoller, Akciğerler Yapı ve fonksiyonları) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
4) |
Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
5) |
Merkezi Sinir Sistemini oluşturan anatomik yapılar ve fonksiyonları (Cerebrum, Cerebellum, Bulbus, Pons, Mezensefalon, Medulla Spinalis Anatomik Yapı ve Fonksiyonları) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
6) |
Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Spinal Sinirler) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
7) |
Periferik Sinir Sistemi Anatomisi (Kranial Sinirler) |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Somatik-Otonom Sinir Sistemi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
10) |
Sempatik- Parasempatik Sistem |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
11) |
Sindirim Sistemi Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
12) |
Boşaltım Sistemi Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
13) |
Üreme Sistemi Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
14) |
Endokrin Sistem Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
15) |
Duyu Organlarının Anatomisi |
"Hansen, J. T. (2017). Netter's Clinical Anatomy E-Book. Elsevier Health Sciences.
Aydın, S. (2000). İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi."
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
5 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
4 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
5 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
3 |