FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1217111003 | ||||||||
Ders İsmi: | Isı Işık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Sena ÖNDEŞ Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kullanılan ısı ve ışığın kullanım alanları, insan vücudunda oluşturduğu etkileri, inflamasyon ve ağrı mekanizmasında ısı ve ışığın kullanımının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Sıcaklığın fiziksel özellikleri, ısı yayılım mekanizması, dokular üzerinde sıcağın fizyolojik etkisi, sıcağın endikasyon ve kontrendikasyonları, nemli ve kuru sıcaklık ajanları, yüzeyel ve derin sıcaklığın etkileri, soğuğun fizyolojik etki mekanizması, endikasyon ve kontrendikasyonları, soğuk ajanlar, enflamasyon ve ağrı oluşum mekanizması, kapı kontrol teorisi, ısı ve ışıın enflamasyon ve ağrı üzerine etkileri, ışığın fizyolojik etkileri, elektromanyetik spektrum, infrared, ultraviyole ve laserin mekanizması endikasyon ve kontrendikasyonları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre - Doku Yapı ve Özellikleri - I | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
2) | Hücre Doku Yapı ve Özellikleri - II | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
3) | İnflamasyon | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
4) | Ağrı - I | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
5) | Ağrı - II | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
6) | Yara İyileşmesi ve Onarımı | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
7) | Isının Fiziksel Özellikleri | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
8) | Ara Sınav | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
9) | Işığın Fiziksel Özellikleri | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
10) | Yüzeyel Isı Ajanlarının Fizyolojik Etkileri | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
11) | İnfraruj | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
12) | Ultraviyole | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
13) | Hot Pack, Parafin | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
14) | Lazer | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
15) | Kriyoterapi | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
16) | Final Sınavı | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Hipokrat Kitabevi, 2016, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | William Prentice Therapeutic Modalities in Rehabilitation,2005 Forster A. Palastanga N. Clayton’s Electrotherapy Theory and Practice, Bailliere Tindall, london; 1985 Kayıhan H. Isı Işık Su, 92 |
Diğer Kaynaklar: | William Prentice Therapeutic Modalities in Rehabilitation,2005 Forster A. Palastanga N. Clayton’s Electrotherapy Theory and Practice, Bailliere Tindall, london; 1985 Kayıhan H. Isı Işık Su, 92 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 4 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 3 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 3 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 4 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 3 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 21 |
Final | 1 | 29 |
Toplam İş Yükü | 120 |