Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyoistatistiğe giriş |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
2) |
Sağlık Bilimlerinde istatistik |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
3) |
Veri türleri, veri toplama ve sıralanması |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
4) |
Verilerin tabloya-grafiğe aktarımı |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
5) |
Verilerin sınıflandırılması |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
6) |
Değişkenler |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
7) |
Merkezi Eğilim Ölçüleri; Ortalamalar, Analitik Ortalamalar |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Analitik olmayan ortalamalar |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
10) |
Değişkenlik ve ölçüleri |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
11) |
Çarpıklık ve ölçüleri |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
12) |
Problemlerin çözümlenmesi |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
13) |
Parametrik ve nonparametrik testler |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
14) |
Tek değişkenli testler |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
15) |
Çok değişkenli testler |
Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım) |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
|
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
|
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
|
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
|
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
|
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
|
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
|