ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1411321004
Ders İsmi: Production Planning and Control
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Elif TARAKÇI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mühendislik, matematik, istatistik, işletmecilik ve yöneticilik bilgilerinin, stajlarda kazanılan bilgilerin ışığı altında ÜPK tekniklerini öğrenilmesi ve başarı ile uygulanmasını kapsar. Üretim ile ilgili Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisini sağlar.
Dersin İçeriği: Üretim Sistemleri ve Üretim Yönetimi kavramlarının incelenmesi, Üretim Hatlarının Dengelenmesi, Kapasite Plânlama, Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme, Sıralama, Programlama (Çizelgeleme), Tezgâh atalamarı, Satış ve Talep Tahminleri, Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama, Üretim Planlama Ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması Ve Zaman Maliyet Analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenci üretim kaynaklarındaki atıkları minimize etme yeteneği kazanacaktır
2) Öğrenci üretim çizelgeleme yeteneği kazanacaktır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenci verimliliği artıran planlama yeteneği kazanacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları_1 ders kitabı
2) Üretim Sistemleri, üretim Yönetimi ve kavramları 2 ders kitabı
3) Üretim Hatlarının Dengelenmesi 1 ders kitabı
4) Üretim Hatlarının Dengelenmesi örnek problemler 2 ders kitabı
5) Kapasite Plânlama 1 ders kitabı
6) Kapasite Plânlama örnek problemler 2 ders kitabı
7) Üretim Programlama, Rotalama, Yükleme ders kitabı
8) ara sınav ders kitabı
9) Satış ve Talep Tahminleri 1 ders kitabı
10) Satış ve Talep Tahminleri örnek sorular 2 ders kitabı
11) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama 1 ders kitabı
12) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler 2 ders kitabı
13) Toplu Üretim Plânlama ve Ana Üretim Programlama ve örnek problemler 3 ders kitabı
14) Üretim Planlama ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması ve Zaman Maliyet Analizi 1 ders kitabı
15) Üretim Planlama ve Kontrolü İçin Şebeke Analizi Faaliyet Düğüm Tekniği, Projelerin Hızlandırılması ve Zaman Maliyet Analizi 2 ders kitabı
16) final ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TANYAŞ, M., BASKAK, M., (2012), “Üretim Planlama ve Kontrol”, İrfan Yayımcılık
Mr. ANURAG SINGH PARIHAR ve Ms. SHUBHI KHARE, PRODUCTION PLANNING & CONTROL: An Overview of Production Systems and Production Planning and Control, Independently published (15 Mayıs 2021), İngilizce, ISBN-13 ‏ : ‎ 979-8504810546
YAMAN R,ÜRETİM PLANLAMA: Kontrol ve Bütünleştirme, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011, ISBN-10 : ‎ 6055426080, ISBN-13 ‏ : ‎ 978-6055426088
Diğer Kaynaklar: TANYAŞ, M., BASKAK, M., (2012), “Üretim Planlama ve Kontrol”, İrfan Yayımcılık
Mr. ANURAG SINGH PARIHAR ve Ms. SHUBHI KHARE, PRODUCTION PLANNING & CONTROL: An Overview of Production Systems and Production Planning and Control, Independently published (15 Mayıs 2021), İngilizce, ISBN-13 ‏ : ‎ 979-8504810546
YAMAN R,ÜRETİM PLANLAMA: Kontrol ve Bütünleştirme, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011, ISBN-10 : ‎ 6055426080, ISBN-13 ‏ : ‎ 978-6055426088

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. 5
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119