ENGLISH TRANSLATION AND INTERPRETATION PR. | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code: | 1310121002 | ||||||||
Ders İsmi: | Writing Skills For Translators | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Spring | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Language of instruction: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | No | ||||||||
Type of course: | Necessary | ||||||||
Course Level: |
|
||||||||
Mode of Delivery: | E-Learning | ||||||||
Course Coordinator : | Dr.Öğr.Üyesi Şirin TUFAN | ||||||||
Course Lecturer(s): |
Dr.Öğr.Üyesi Hande KOLAT |
||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | Dersin amacı öğrencilere verimli yazma becerileri kazandırmaktır. Ders, öğrencilere akademik yazımı öğretmek için tasarlanmıştır. |
Course Content: | Farklı kompozisyon türleri incelenerek gerekli araştırma ve yazım adımları betimlenir. |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Introduction to the Course - Organization Of Ideas | |
2) | Betimleyici Kompozisyon | |
3) | Betimleyici Kompozisyon Yazımı Uygulama | |
4) | Narrative Essay | |
5) | Narrative Essay Practice | |
6) | Compare and Contrast Essay | |
7) | Midterm | |
8) | Compare-Contrast Essay Practice | |
9) | Opinion Essay | |
10) | Opinion Essay Practice | |
11) | Cause-and-Effect Essay | |
12) | Cause-and-Effect Essay Practice | |
13) | Academic Writing | |
14) | MLA Style | |
15) | Wrap-up |
Course Notes / Textbooks: | Effective Academic Writing 2-3 |
References: | Savage, Alice, and Patricia Mayer. Effective Academic Writing 2: The Short Essay. New York: Oxford UP, 2019. Print. Davis, Jason, and Rhonda Liss. Effective Academic Writing 3: The Essay. New York: Oxford UP, 2019, Print. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | |||||||||||||||
1) . | |||||||||||||||
2) . | |||||||||||||||
3) . | |||||||||||||||
4) . | |||||||||||||||
5) . | |||||||||||||||
6) . | |||||||||||||||
7) . | |||||||||||||||
8) . | |||||||||||||||
9) . | |||||||||||||||
10) . | |||||||||||||||
11) . | |||||||||||||||
12) . | |||||||||||||||
13) . | |||||||||||||||
14) . | |||||||||||||||
15) . | |||||||||||||||
16) . |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | . | |
2) | . | |
3) | . | 5 |
4) | . | 5 |
5) | . | |
6) | . | 5 |
7) | . | |
8) | . | |
9) | . | |
10) | . | |
11) | . | |
12) | . | |
13) | . | |
14) | . | |
15) | . | |
16) | . |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Homework | |
Uygulama |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Homework Assignments | 1 | % 20 |
Midterms | 1 | % 40 |
Semester Final Exam | 1 | % 40 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 60 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 40 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 14 | 3 | 42 |
Study Hours Out of Class | 14 | 7 | 98 |
Homework Assignments | 3 | 10 | 30 |
Midterms | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Total Workload | 176 |