FİZYOTERAPİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2012121004 | ||||||||
Ders İsmi: | Hidroterapi ve Balneoterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı fizyoterapi alanında uygulanan hidroterapi ve balneoterapi yöntemleri hakkında bilgilendirmek, tedavi olarak kullanımlarında endikasyon ve kontraendikasyon ayrımına karar verilebilmesini sağlamak ve bu yöntemlerin uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Hidroterapi ve Balneoterapinin Dünya'daki tarihçesi, ülkemizdeki kullanım alanları, tedavi olarak kullanım alanları; Suyun ve ısının fiziksel özelliklerine bakış ve bunların terapötik etkileri, hidroterapinin kullanım alanları; Hidroterapinin sistemik etkiler ve ödem tedavisinde hidroterapi; Girdap banyoları; Oturma ve kelebek banyolar; Zıt banyolar; Balneoterapinin kullanım amaçları ve alanları; Balneoterapide eksternal uygulama olarak duşlar, banyolar, gaz banyoları, peloidler; Balneoterapide internal uygulama olarak inhalasyon, içmeler, mineralli sular; Termomineral uygulamaları olarak sülfatlı, demirli, kükürtlü, radonlu, bikarbonatlı sular ve doğal mineralli kaynak suları, haloterapi ve fluidoterapi bilgisi; Spa, talassoterapi ve klimaterapi bilgisi; Aquaterapi uygulamaları; Kaplıca tedavisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
2) | Hidroterapi ve Balneoterapiye Giriş ve Tarihçe | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
3) | Suyun ve Isının Fiziksel Özellikleri ve Hidroterapinin Kullanım Amaçları | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
4) | Hidroterapinin Sistemik Etkileri ve Ödem Bilgisi | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
5) | Whirlpool - Girdap Banyoları | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
6) | Oturma Banyoları, Kelebek Banyolar | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
7) | Zıt Banyolar | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Balneoterapinin Kullanım Amaçları | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
10) | Balneoterapi Eksternal Uygulamalar | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
11) | Balneoterapi İnternal Uygulamalar | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
12) | Termomineral Uygulamaları, Haloterapi ve Fluidoterapi | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
13) | Spa, Talassoterapi ve Klimaterapi | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
14) | Aquaterapi Havuzları, Ekipmanları ve Uygulama Yöntemleri | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
15) | Kaplıca Tedavisi | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
7 |
8 |
9 |
10 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | |||||||||||||
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |||||||||||||
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
4) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 3 |
6) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | 4 |
9) | Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
10) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |
12) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
13) | Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
14) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 |