FİZYOTERAPİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2012121004
Ders İsmi: Hidroterapi ve Balneoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı fizyoterapi alanında uygulanan hidroterapi ve balneoterapi yöntemleri hakkında bilgilendirmek, tedavi olarak kullanımlarında endikasyon ve kontraendikasyon ayrımına karar verilebilmesini sağlamak ve bu yöntemlerin uygulamasını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Hidroterapi ve Balneoterapinin Dünya'daki tarihçesi, ülkemizdeki kullanım alanları, tedavi olarak kullanım alanları; Suyun ve ısının fiziksel özelliklerine bakış ve bunların terapötik etkileri, hidroterapinin kullanım alanları; Hidroterapinin sistemik etkiler ve ödem tedavisinde hidroterapi; Girdap banyoları; Oturma ve kelebek banyolar; Zıt banyolar; Balneoterapinin kullanım amaçları ve alanları; Balneoterapide eksternal uygulama olarak duşlar, banyolar, gaz banyoları, peloidler; Balneoterapide internal uygulama olarak inhalasyon, içmeler, mineralli sular; Termomineral uygulamaları olarak sülfatlı, demirli, kükürtlü, radonlu, bikarbonatlı sular ve doğal mineralli kaynak suları, haloterapi ve fluidoterapi bilgisi; Spa, talassoterapi ve klimaterapi bilgisi; Aquaterapi uygulamaları; Kaplıca tedavisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hidroterapi ve Balneoterapinin tarihçesini, kullanım amaçlarını ve etki mekanizmalarını bilir.
2) Hidroterapi ve Balneoterapi uygulamalarının sistemik etkilerini ve ödem üzerine etkilerini bilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Uygulamalar sırasında gerekli güvenlik önlemleri alırlar.
2) Hidroterapi uygulamalarından olan girdap, kelebek, oturma ve zıt banyolar hakkında bilgileri vardır. Gerektiğinde hekim veya fizyoterapist gözetimin de bu uygulamaları yaparlar.
3) Balneoterapi uygulamalarının internal ve eksternal yöntemlerini bilirler, uygulamalarında bulunurlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hidroterapi ve Balneoterapi uygulamalarının endike ve kontraendike olduğu durumları ayırt ederler.
2) Aquaterapi hakkında bilgi sahibidirler. Gerektiğinde hekim veya fizyoterapist gözetimin de bu uygulamaları yaparlar.
3) Termomineral uygulamaları, haloterapi, fluidoterapi hakkında bilgi sahibidirler. Gerektiğinde hekim veya fizyoterapist gözetimin de bu uygulamaları yaparlar.
4) Kaplıca terapileri hakkında bilgi sahibidirler. Gerektiğinde hekim veya fizyoterapist gözetimin de bu uygulamaları yaparlar.
5) Spa, talassoterapi ve klimaterapi hakkında bilgi sahibidirler. Gerektiğinde hekim veya fizyoterapist gözetimin de bu uygulamaları yaparlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
2) Hidroterapi ve Balneoterapiye Giriş ve Tarihçe Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
3) Suyun ve Isının Fiziksel Özellikleri ve Hidroterapinin Kullanım Amaçları Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
4) Hidroterapinin Sistemik Etkileri ve Ödem Bilgisi Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
5) Whirlpool - Girdap Banyoları Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
6) Oturma Banyoları, Kelebek Banyolar Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
7) Zıt Banyolar Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
8) Ara Sınavlar
9) Balneoterapinin Kullanım Amaçları Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
10) Balneoterapi Eksternal Uygulamalar Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
11) Balneoterapi İnternal Uygulamalar Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
12) Termomineral Uygulamaları, Haloterapi ve Fluidoterapi Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
13) Spa, Talassoterapi ve Klimaterapi Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
14) Aquaterapi Havuzları, Ekipmanları ve Uygulama Yöntemleri Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
15) Kaplıca Tedavisi Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Isı, Işık ve Hidroterapi, Hülya Harutoğlu, Başar Öztürk, Yonca Zenginler, Hipokrat Kitabevi, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

7

8

9

10

4

5

6

Program Kazanımları
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir.
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 3
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 4
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 88