FİZYOTERAPİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
2) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
3) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
2) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
2) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine temel düzeyde sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. |
3) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
4) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
2) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Program Kazanımları | TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 72 - Sağlık |
1 - Bilgi | ||
Kuramsal - Olgusal | ||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2) Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar. |
2 - Beceriler | ||
Bilişsel - Uygulamalı | ||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1) Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 2) Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
3 - Yetkinlikler | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
1) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 2) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. 3) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1) Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2) Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. |
Öğrenme Yetkinliği | ||
1) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. 2) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
1) Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. 3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Alana Özgü Yetkinlik | ||
1) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. 2) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine temel düzeyde sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. 3) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. 4) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1) Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. 3) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. 6) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. 7) Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
1) Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2) Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. |
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine temel düzeyde sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. |
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |