ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1416311005
Ders İsmi: Electronic Circuits II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 2 0 4 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin mikroelektronik devreleri ve uygulamalarını anlamalarını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği: MOS ve BJT'lerin yüksek frekans modelleri ve kuvvetlendiricilerin frekans analizi. İşlemsel kuvvetlendiriciler ve işlemsel kuvvetlendiricili devreler, geri besleme ve kararlılık, Bode diyagramları. İdeal olmayan işlemsel kuvvetlendiriciler ve kompanzasyon. Çok katlı kuvvetlendiriciler, Güç Kuvvetlendiriciler, Osilatörler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Transistörlerin Yüksek frekanslı modeli
2) Temel kuvvetlendiricilerin frekans cevabı
3) Diferansiyel Kuvvetlendiriciler
4) Çok katlı Kuvvetlendiriciler
5) İşlemsel Kuvvetlendiriciler ve uygulamaları
6) Geri besleme devreleri ve kararlılık
7) Osilatörler
8) Çıkış Katları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yüksek Frekans BJT ve MOSFET modeli Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
2) Kuvvetlendiricilerin Frekans Cevabı (Yüksek frekans) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
3) Kuvvetlendiricilerin Frekans Cevabı (Düşük frekans) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
4) Diferansiyel Kuvvetlendiriciler (DC analiz) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
5) Diferansiyel Kuvvetlendiriciler (AC analiz) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
6) Çok Katlı Kuvvetlendiriciler Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
7) İşlemsel Kuvvetlendiriciler (Op-Amps) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
8) Ara Sınav
9) İşlemsel Kuvvetlendirici Uygulamaları Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
10) Geri besleme (genel yapısı) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
11) Geri besleme (farklı yapılar) Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
12) Kararlılık problemleri ve kompanzasyon Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
13) Osilatör Devreleri Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
14) Çıkış katları Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011. Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011.
Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar: Sedra/Smith “Microelectronic Circuits”, 6th Edition, Oxford University Press, 2011.
Neamen, Donald, A. “Microelectronics Circuit Analysis and Design” 4th Edition, 2010, McGraw-Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 5
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 4
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi 3
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Laboratuvar 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148