ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) PÇ 1. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) PÇ 2. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularındaki bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi |
2) PÇ 3. Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi |
3) PÇ 4. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü bir amaca yönelik olarak tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4) PÇ 5. Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli güncel yöntem ve araçları seçme, etkin olarak kullanma ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5) PÇ 6. Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz ederek yorumlama becerisi |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) PÇ 8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
Öğrenme Yetkinliği |
1) PÇ 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) PÇ 10. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
2) PÇ 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi |
3) PÇ 12. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık |
4) PÇ 13. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi |
5) PÇ 14. Çağın sorunları hakkında bilgi |
6) PÇ 15. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) PÇ 7. Disiplin içi takımlarda, çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi |
Program Kazanımları | TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları | TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 52 - Mühendislik |
1 - Bilgi | ||
Kuramsal - Olgusal | ||
1) PÇ 1. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi |
||
2 - Beceriler | ||
Bilişsel - Uygulamalı | ||
1) PÇ 2. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularındaki bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi 2) PÇ 3. Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi 3) PÇ 4. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü bir amaca yönelik olarak tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4) PÇ 5. Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli güncel yöntem ve araçları seçme, etkin olarak kullanma ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5) PÇ 6. Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz ederek yorumlama becerisi |
||
3 - Yetkinlikler | ||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
1) PÇ 8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
||
Öğrenme Yetkinliği | ||
1) PÇ 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
||
Alana Özgü Yetkinlik | ||
1) PÇ 10. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2) PÇ 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi 3) PÇ 12. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık 4) PÇ 13. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi 5) PÇ 14. Çağın sorunları hakkında bilgi 6) PÇ 15. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
1) PÇ 7. Disiplin içi takımlarda, çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi |
1) PÇ 1. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularında yeterli bilgi |
2) PÇ 2. Matematik, temel bilim ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği konularındaki bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi |
3) PÇ 3. Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi |
4) PÇ 4. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü bir amaca yönelik olarak tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5) PÇ 5. Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli güncel yöntem ve araçları seçme, etkin olarak kullanma ve geliştirme becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
6) PÇ 6. Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz ederek yorumlama becerisi |
7) PÇ 7. Disiplin içi takımlarda, çok disiplinli takımlarda ve bireysel çalışabilme becerisi |
8) PÇ 8. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
9) PÇ 9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
10) PÇ 10. Mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
11) PÇ 11. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi |
12) PÇ 12. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık |
13) PÇ 13. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi |
14) PÇ 14. Çağın sorunları hakkında bilgi |
15) PÇ 15. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |