Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
2) |
What is SCIENCE? |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
3) |
Hypothesis and Evidence |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
4) |
Hypothetico-Deductive Method (QUIZ 1) |
Philosophy of Natural Science (Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1966), pp. 1-32. |
5) |
Deduction and Induction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
6) |
Deductive and Inductive Reasoning |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
7) |
Inductivism (QUIZ 2) |
A. F. Chalmers, “Inductivism: Science as Knowledge Derived from the Facts of Experience” |
8) |
MIDTERM EXAM |
|
9) |
Problem of Induction |
“The Problem of Induction” in What is this thing called Science?” 2nd ed. University of Queensland Press, Open University Press, 1982, pp. 1-21. |
10) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism (QUIZ 3) |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
11) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
12) |
Scientific Revolutions (QUIZ 4) |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
13) |
Scientific Revolutions |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
14) |
Inference to the best explanation (QUIZ 5) |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
15) |
FINAL EXAM |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|