ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010111012
Ders İsmi: Almanca II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Das sind unsere Tipps: Wörter Lernen, die Sprache hören, mit Leuten sprechen, Texte lesen, Texte schreiben, Filme sehen. Ich finde sie so gut und wichtig und sie helfen.
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Semra ÇAKIR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Semra ÇAKIR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere kuramsal bilgiler ve pratik uygulamalar eşliğinde, ders kitapları ve ek materyaller aracılığı ile Almanca dilinin temel yapısına dair kendini ifade etme ve iletişim kurma becerilerini sağlamayı amaçlar. Bu becerileri de okuma, yazma, dinleme ve konuşma alanları için hedefler.
Dersin İçeriği: Bu ders Almanca okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi için temel bir derstir. Üzerinde durulması hedeflenenler arasında; temel dilbilgisi, ses bilgisi, okuma, kompozisyon yazma ve görsel-işitsel araçlar yolu ile pratik ve günlük hayata dair uygulamalardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Wir können jetzt Tipps fürs Sprachenlernen geben.
2) Die Studenten können über starker Wunsch, Vorschlag, Wichtigkeit, Vergangenheit reden.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) jemanden begrüßen und mich verabschieden, eine Visitenkarten lesen und Formular ausfüllen, am Telefon nach eine Person fragen, einfache Informationen verstehen, nach einem Wort fragen: Wie heißt das auf Deutsch?, Mengen nennen, sagen: das esse /trinke ich gern. Mein Lieblingsessen ist Pizza.
2) Wir können jetzt sagen: Das mache ich: Ich räume die Küche auf Nach der Uhrzeit fragene und die Uhrzeit sagen: "Wie spät ist es jetzt?"
3) Wir können jetzt sagen: Wann mache ich was? Ich spiele von fünf bis sechs Fußball. Wir können Informationen zur Tageszeit verstehen und geben: Am Nachmittag, am Nachmittag usw.
4) Wir können jetzt über unseren Tag sprechen: Am Vormittag lerne ich Deutsch.
5) Wir können jetzt über das Wetter sprechen und den Wetterbericht verstehen Wir können jetzt auch einfache Gespräche am Imbiss führen.
6) Die Studenten können sagen: Das habe ich gestern/früher/ .... gemacht: Gestern habe ich gearbeitet. Die Studenten lernen Hilfsverben: "haben" und "sein"
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler. Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler. Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar. İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler. Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, söz dizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur. Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, söz dizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir. Öğrenciler, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Çeviri yapmasını bilirler.
2) Wir können jetzt bis eine Millionen zählen: tausend, zehntausend usw. Wohnunganzeigen verstehen.
3) Wir können jetzt Öffnungszeiten auf Schildern und in Telefonansagen und eine Internetseite verstehen
4) Die Studenten können jetzt Personenporträts verstehen und sie können also eine Reisebroschüre verstehen
5) Die Studenten können sagen: Das kann ich (nicht) gut. Sie können auch sagen: Das möchte ich machen: Ich will lange schlafen
Öğrenme Yetkinliği
1) Zimmer benennen, Häuser und Wohnungen beschreiben: Das Haus ist sehr schmal. sagen: das gefällt mir nicht. Die Stühle sind nicht schön. usw.
2) Wir können jetzt zustimmen und verneinen:Hast du keinen Hunger? - Doch! Wir können jetzt auch über die Freizeitsprechen.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Wohnungsanzeigen verstehen, einen Text lesen und Möbel schreiben 1)definiter Artikel, 2) personal pronomen, 3) negation Schritte International Deutsch Als Fremsprache Kursbuch
1)
1)
1)
2) Trennbare Verben, Trennbare Verben im Satz, Temporale Präpositionen, Verb: Konjugation, Verb: Position im Hauptsatz Lernziele: 1)sagen: das mache ich..... 2) nach der Uhrzeit fragen und die Uhrzeit sagen 3) Informationen zur Tageszeit verstehen und geben Schritte International Deutsch Als Fremdsprache Kurs und Arbeitsbuch
3) Temporale Präposition und Verb Konjugation: anfangen, arbeiten, fersehen, schlafen Lernziele: 1) sagen: Wann mache ich was? 2) Informationen zur Tageszeit verstehen und geben Schritte International Deutsch Als Fremsprache Kursbuch
4) Personalpronomen Lernziele: 1) sagen: Das gefällt mir (nicht) 2) bis eine Million zählen 3) Öffnungszeiten auf Schildern und in Telefonansagen verstehen 4) eine Internetseite verstehen Schritte International Als Fremsprache Kursbuch
5) Akkusativ: Negativ Artikel Ja/ Nein Frage : ja, nein, doch Lernziele: 1) zustimmen, verneinen (Hast du keinen Hunger? - Doch ./ Nein. 2) über dir Freizeit sprechen. ( Ich spiele gern Fußball und ich chatte viel.)
5) Akkusativ: definiter Artikel Akkusativ: indefiniter Artikel Lernziele: 1) einfache Gespräche am Imbiss führen 2) über das Wetter sprechen (Wie ist das Wetter? - Gut, die Sonne scheint.), den Wetterbericht verstehen Schritte International Als Fremsprache Kursbuch und DUDEN
6) Verb konjugation: lesen, treffen, nehmen, fahren, möchte Lernziele: 1) Personenporträts verstehen 2) eine Reisebroschüre verstehen Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
7) Modalverben: Können und Wollen Konjugation: Können und Wollen, Sollen, Müssen Lernziele: 1) sagen: Das kann ich (nicht) gut: Ich kann gut Ski fahren. 2) sagen: Das möchte ich machen: Ich will lange schlafen. Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
8) Modalverben im Satz und Variante: senkrecht, waagerecht und diagonal Wer kann was wie gut? Was willst du in den Ferien machen? Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
9) Perfekt mit haben Lernziele: 1) sagen: das habe ich gestern/ früher/ .... gemacht: Gestern habe ich gearbeitet. 2) Übungen über Perfekt mit haben Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
10) Perfekt mit "sein" sagen: Das habe ich gestern/früher/ ...... gemacht: Am Wochenende bin ich Fahrrad gefahren. Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
11) Das Perfekt im Satz: Ich bin heute in die Stadt gegangen. Lernziele: 1) Tipps fürs Sprachenlernen geben: Du kannst im Bus Vokaben lernen. Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
12) sagen: Das finde ichnicht wichtig: Den Tipp finde ich wichtig. Ich finde Vokabelnlernen sehr wichtig. Ich finde Radiohören nicht so wichtig. (usw) Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
13) Das Perfekt und Verbkonjugation im Perfekt: geübt, gemacht, gefahren, gekommen, gegangen, gekauft, geliebt, gelernt, geschrieben, getroffen, gefunden Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
14) Partizip Perfekt der regelmäßigen Verben: kaufen, fragen, antworten, lernen usw. Trennbare Verben im Perfekt: einkaufen, anrufen, aufstehen usw. Verben, die auf -ieren enden im Perfekt: studieren, kontrollieren usw. Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
15) -be, -ent,- er, -ge, -ver, -zer, Verben, die mit den Präfixen be, -ent,-er, -ge, -ver, -zer beginnen und Untrennbare Verben im Perfekt: besuchen, entdecken, verstehen, verletzen gehören. Partizip Perfekt der Unregelmäßigen Verben Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik
16) Hilfsverb im Perfekt Verben, die das Hilfsverb „haben“ im Perfekt erfordern: Transitive Verben Reflexive Verben Modalverben Verben mit unbekanntem Subjekt Intransitive Verben Verben, die das Hilfsverb "sein" im Perfekt erfordern: 1) die Verben: sein, werden, bleiben 2) Bewegungsverben: a) Intransitive Verben, die eine Veränderung der aktuellen Situation ausdrücken (Zustandsveränderung Verben) b) mit Ortsveränderungsverben Und "Welche Ausrufe kennen Sie schon?" Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 2023. Hueber Verlag, Schritte International Deutsch Als Fremsprache Kurs und Arbeitsbuch A1.1, Germany
2012. Hueber Verlag, Menschen a1 Deutsch Als Fremdsprache Arbeitsbuch, Germany
2023, Zengin, E. Übersetzung zur Deutschen Grammatik, Sakarya
DUDEN

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

9

12

13

2

6

7

8

10

14

3

11

15

16

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 192
Küçük Sınavlar 2 12
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 6
Toplam İş Yükü 216