Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Wir können jetzt Tipps fürs Sprachenlernen geben.
|
2) Die Studenten können über starker Wunsch, Vorschlag, Wichtigkeit, Vergangenheit reden.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) jemanden begrüßen und mich verabschieden, eine Visitenkarten lesen und Formular ausfüllen, am Telefon nach eine Person fragen, einfache Informationen verstehen, nach einem Wort fragen: Wie heißt das auf Deutsch?, Mengen nennen, sagen: das esse /trinke ich gern. Mein Lieblingsessen ist Pizza.
|
2) Wir können jetzt sagen: Das mache ich: Ich räume die Küche auf
Nach der Uhrzeit fragene und die Uhrzeit sagen: "Wie spät ist es jetzt?"
|
3) Wir können jetzt sagen: Wann mache ich was? Ich spiele von fünf bis sechs Fußball.
Wir können Informationen zur Tageszeit verstehen und geben: Am Nachmittag, am Nachmittag usw.
|
4) Wir können jetzt über unseren Tag sprechen: Am Vormittag lerne ich Deutsch.
|
5) Wir können jetzt über das Wetter sprechen und den Wetterbericht verstehen
Wir können jetzt auch einfache Gespräche am Imbiss führen.
|
6) Die Studenten können sagen: Das habe ich gestern/früher/ .... gemacht: Gestern habe ich gearbeitet.
Die Studenten lernen Hilfsverben: "haben" und "sein"
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler.
Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler.
Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler.
Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar.
İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler.
Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, söz dizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur.
Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, söz dizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir.
Öğrenciler, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Çeviri yapmasını bilirler.
|
2) Wir können jetzt bis eine Millionen zählen: tausend, zehntausend usw.
Wohnunganzeigen verstehen.
|
3) Wir können jetzt Öffnungszeiten auf Schildern und in Telefonansagen und eine Internetseite verstehen
|
4) Die Studenten können jetzt Personenporträts verstehen und sie können also eine Reisebroschüre verstehen
|
5) Die Studenten können sagen: Das kann ich (nicht) gut.
Sie können auch sagen: Das möchte ich machen: Ich will lange schlafen
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Zimmer benennen, Häuser und Wohnungen beschreiben: Das Haus ist sehr schmal.
sagen: das gefällt mir nicht. Die Stühle sind nicht schön. usw.
|
2) Wir können jetzt zustimmen und verneinen:Hast du keinen Hunger? - Doch!
Wir können jetzt auch über die Freizeitsprechen.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Wohnungsanzeigen verstehen, einen Text lesen und Möbel schreiben
1)definiter Artikel,
2) personal pronomen,
3) negation |
Schritte International Deutsch Als Fremsprache Kursbuch |
1) |
|
|
1) |
|
|
1) |
|
|
2) |
Trennbare Verben, Trennbare Verben im Satz, Temporale Präpositionen, Verb: Konjugation, Verb: Position im Hauptsatz
Lernziele:
1)sagen: das mache ich.....
2) nach der Uhrzeit fragen und die Uhrzeit sagen
3) Informationen zur Tageszeit verstehen und geben |
Schritte International Deutsch Als Fremdsprache Kurs und Arbeitsbuch |
3) |
Temporale Präposition und Verb Konjugation: anfangen, arbeiten, fersehen, schlafen
Lernziele:
1) sagen: Wann mache ich was?
2) Informationen zur Tageszeit verstehen und geben
|
Schritte International Deutsch Als Fremsprache Kursbuch |
4) |
Personalpronomen
Lernziele:
1) sagen: Das gefällt mir (nicht)
2) bis eine Million zählen
3) Öffnungszeiten auf Schildern und in Telefonansagen verstehen
4) eine Internetseite verstehen |
Schritte International Als Fremsprache Kursbuch |
5) |
Akkusativ: Negativ Artikel
Ja/ Nein Frage : ja, nein, doch
Lernziele:
1) zustimmen, verneinen (Hast du keinen Hunger? - Doch ./ Nein.
2) über dir Freizeit sprechen. ( Ich spiele gern Fußball und ich chatte viel.) |
|
5) |
Akkusativ: definiter Artikel
Akkusativ: indefiniter Artikel
Lernziele:
1) einfache Gespräche am Imbiss führen
2) über das Wetter sprechen (Wie ist das Wetter? - Gut, die Sonne scheint.), den Wetterbericht verstehen |
Schritte International Als Fremsprache Kursbuch und DUDEN |
6) |
Verb konjugation: lesen, treffen, nehmen, fahren, möchte
Lernziele:
1) Personenporträts verstehen
2) eine Reisebroschüre verstehen |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
7) |
Modalverben: Können und Wollen
Konjugation: Können und Wollen, Sollen, Müssen
Lernziele:
1) sagen: Das kann ich (nicht) gut: Ich kann gut Ski fahren.
2) sagen: Das möchte ich machen: Ich will lange schlafen. |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
8) |
Modalverben im Satz und
Variante: senkrecht, waagerecht und diagonal
Wer kann was wie gut?
Was willst du in den Ferien machen? |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
9) |
Perfekt mit haben
Lernziele:
1) sagen: das habe ich gestern/ früher/ .... gemacht: Gestern habe ich gearbeitet.
2) Übungen über Perfekt mit haben |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
10) |
Perfekt mit "sein"
sagen: Das habe ich gestern/früher/ ...... gemacht:
Am Wochenende bin ich Fahrrad gefahren.
|
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
11) |
Das Perfekt im Satz: Ich bin heute in die Stadt gegangen.
Lernziele:
1) Tipps fürs Sprachenlernen geben: Du kannst im Bus Vokaben lernen. |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
12) |
sagen: Das finde ichnicht wichtig:
Den Tipp finde ich wichtig.
Ich finde Vokabelnlernen sehr wichtig.
Ich finde Radiohören nicht so wichtig. (usw) |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
13) |
Das Perfekt und Verbkonjugation im Perfekt:
geübt, gemacht, gefahren, gekommen, gegangen, gekauft, geliebt, gelernt, geschrieben, getroffen, gefunden |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
14) |
Partizip Perfekt der regelmäßigen Verben: kaufen, fragen, antworten, lernen usw.
Trennbare Verben im Perfekt: einkaufen, anrufen, aufstehen usw.
Verben, die auf -ieren enden im Perfekt: studieren, kontrollieren usw.
|
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
15) |
-be, -ent,- er, -ge, -ver, -zer, Verben, die mit den Präfixen be, -ent,-er, -ge, -ver, -zer beginnen und Untrennbare Verben im Perfekt: besuchen, entdecken, verstehen, verletzen gehören.
Partizip Perfekt der Unregelmäßigen Verben |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
16) |
Hilfsverb im Perfekt
Verben, die das Hilfsverb „haben“ im Perfekt erfordern:
Transitive Verben
Reflexive Verben
Modalverben
Verben mit unbekanntem Subjekt
Intransitive Verben
Verben, die das Hilfsverb "sein" im Perfekt erfordern:
1) die Verben: sein, werden, bleiben
2) Bewegungsverben:
a) Intransitive Verben, die eine Veränderung der aktuellen Situation ausdrücken
(Zustandsveränderung Verben)
b) mit Ortsveränderungsverben
Und "Welche Ausrufe kennen Sie schon?" |
Schritte International Als Fremsprache Deutsch Kursbuch und Übungen zur Deutschen Grammatik |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. |
|
2) |
Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. |
|
3) |
Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
4) |
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, |
|
5) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. |
|
6) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
|
7) |
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
|
8) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi. |
|
9) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi. |
|
10) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi. |
|
11) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi. |
|
12) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
13) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
14) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. |
|
15) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
16) |
Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. |
|
17) |
Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
18) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi. |
|
19) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
20) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
21) |
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
22) |
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
23) |
Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
24) |
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
|