Dersin Amacı: |
Farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Egzersiz programı hazırlayabilmek için değerlendirme, egzersizlerin sınıflandırması ve egzersiz programının hazırlanması, normal eklem hareketleri, germe egzersizleri, kuvvetlendirmeye yönelik egzersizler, aktif-pasif-aktif asistif ve dirençli egzersizler, postür, skolyoz egzersizleri, gevşeme egzersizleri, spinal stabilizasyon egzersizleri, denge egzersizleri, aerobik egzersizler ve kalistenik egzersizler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tedavi Hareketlerine Giriş ve Temel Prensipler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
2) |
Egzersizlerin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
3) |
Normal eklem hareketi, pasif, aktif ve yardımcı NEH egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
4) |
Dirençli egzersizler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
5) |
Germe ve gevşeme egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
6) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: pelvik ve lumbar bölge, alt ekstremite problemleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
7) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: torakal bölge, kapalı ve açık kinetik zincir egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
8) |
Ara Sınav |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
9) |
Skolyozda egzersiz prensipleri ve örnekleri I |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
10) |
Skolyozda egzersiz prensipleri ve örnekleri II |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
11) |
Spinal Stabilizasyon |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
12) |
Spinal Stabilizasyon ve Pilates |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
13) |
Denge, koordinasyon ve proprioseptif egzersizler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
14) |
Kalistenik egzersizler, ambulasyon ve yardımcı cihazlar |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
15) |
Kardiyopulmoner değerlendirme ve kullanılan tedavi teknikleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
16) |
Final Sınavı |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
|
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
|
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
|
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
|
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
|
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
|
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
|