Dersin Amacı: |
Farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Egzersiz programı hazırlayabilmek için değerlendirme, egzersizlerin sınıflandırması ve egzersiz programının hazırlanması, normal eklem hareketleri, germe egzersizleri, kuvvetlendirmeye yönelik egzersizler, aktif-pasif-aktif asistif ve dirençli egzersizler, postür, skolyoz egzersizleri, gevşeme egzersizleri, spinal stabilizasyon egzersizleri, denge egzersizleri, aerobik egzersizler ve kalistenik egzersizler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tedavi Hareketlerine Giriş ve Temel Prensipler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
2) |
Egzersizlerin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
3) |
Normal eklem hareketi, pasif, aktif ve yardımcı NEH egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
4) |
Dirençli egzersizler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
5) |
Germe ve gevşeme egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
6) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: pelvik ve lumbar bölge, alt ekstremite problemleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
7) |
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: torakal bölge, kapalı ve açık kinetik zincir egzersizleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
8) |
Ara Sınav |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
9) |
Skolyozda egzersiz prensipleri ve örnekleri I |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
10) |
Skolyozda egzersiz prensipleri ve örnekleri II |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
11) |
Spinal Stabilizasyon |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
12) |
Spinal Stabilizasyon ve Pilates |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
13) |
Denge, koordinasyon ve proprioseptif egzersizler |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
14) |
Kalistenik egzersizler, ambulasyon ve yardımcı cihazlar |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
15) |
Kardiyopulmoner değerlendirme ve kullanılan tedavi teknikleri |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
16) |
Final Sınavı |
1. Otman AS. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensip ve Yöntemler, Hipokrat Kitapevi.
2. Dersin sorumlu öğretim üyesinin ders notları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi
değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. |
|
2) |
Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. |
|
3) |
Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. |
|
4) |
Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar. |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde
kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır. |
|
7) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır. |
|