ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121002
Ders İsmi: Calculus II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
4 0 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Seda KARATEKE
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Seda KARATEKE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Branş derslerinde temel teşkil edecek olan temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Bu ders, Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler, Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık, Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları, Düzlem ve Doğru Denklemleri ve Uzaklıklar, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel Matematik bilgisi, yöntem ve tekniklerini edinmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mühendislik ile Matematik arasındaki ilişkiyi kavramak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Matematiksel yetilerini geliştirmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
2) Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
3) Kuvvet Serileri 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
4) Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
5) Çok Değişkenli Fonksiyonlar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
6) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
7) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Süreklilik 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
8) Ara Sınav
9) Kısmi Türev 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
10) Yüksek Mertebeli Türevler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
11) Zincir Kuralı 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
12) Ekstremum Değerler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
13) Çift Katlı İntegraller 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
14) Genel Tekrar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3- Öğretim üyesi ders notları.
Diğer Kaynaklar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3-Lecturer notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. 4
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. 3
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 171