ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121002
Ders İsmi: Calculus II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
4 0 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Seda KARATEKE
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Branş derslerinde temel teşkil edecek olan temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Bu ders, Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler, Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık, Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları, Düzlem ve Doğru Denklemleri ve Uzaklıklar, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel Matematik bilgisi, yöntem ve tekniklerini edinmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mühendislik ile Matematik arasındaki ilişkiyi kavramak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Matematiksel yetilerini geliştirmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
2) Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
3) Kuvvet Serileri 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
4) Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
5) Çok Değişkenli Fonksiyonlar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
6) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
7) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Süreklilik 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
8) Ara Sınav
9) Kısmi Türev 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
10) Yüksek Mertebeli Türevler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
11) Zincir Kuralı 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
12) Ekstremum Değerler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
13) Çift Katlı İntegraller 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
14) Genel Tekrar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3- Öğretim üyesi ders notları.
Diğer Kaynaklar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3-Lecturer notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi.
2) Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.
3) Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
4) Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama,
5) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.
6) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
7) Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
8) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi.
9) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
10) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi.
11) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi.
12) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
13) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
14) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.
15) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16) Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.
17) Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
18) Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi.
19) Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
20) Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
21) Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
22) Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
23) Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
24) Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. 5
2) Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.
3) Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
4) Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama,
5) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.
6) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
7) Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
8) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi.
9) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
10) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi.
11) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi.
12) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
13) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
14) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. 3
15) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
16) Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.
17) Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
18) Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi.
19) Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
20) Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.
21) Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
22) Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
23) Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
24) Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 171