ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121004
Ders İsmi: Programming II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 0 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: 1400111003 - Programming I | 1411111007 - Programming I | 1413111001 - Programming I | 1414111009 - Programming I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dr.Öğr.Üyesi Dilek Betül SARIDEDE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere C++ programlama dilini kullanarak nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarını öğretir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler C++ programlama ortamını kullanarak nesne yönelimli program geliştirmenin temel prensiplerini öğrenecekler. Dersin konuları içerisinde program tasarımının ve algoritma geliştirme stratejilerinin temelleri, sınıflar, nesneler, veri üyeleri, yöntemler, soyut veri tipleri, operatör yükleme, kalıtım ve çok biçimlilik yer almaktadır. Ders içerisinde ek olarak nesne tasarımında kalıtımın ve çok biçimliliğin uygulanması gibi nesne yönelimli programlama teknikleri de tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Program tasarımında soyutlama terimini ifade edebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Programlamada nesne yönelimli tasarım ilkelerini tanımlayabilecektir.
2) C++ programlama dilinde nesneleri kullanarak program geliştirebilecektir.
3) C++ programlama dili ile program geliştirmede çok biçimlilik kavramını uygulayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) C++ programlama dili ile sınıf tasarımlarında kalıtım tekniğini kullanabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) C++ Temellerine Giriş: C’den C++ programlama diline. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
2) Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş: Sınıflar, nesneler, üye fonksiyonlar ve veri üyeleri; Lab#1. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
3) Sınıflar: Sınıf alanı, yardımcı fonksiyonlar, kurucular ve bozucular, arkadaş fonksiyonlar ve arkadaş sınıflar, “this” işaretçisi, statik sınıf üyeleri, veri soyutlama ve bilgi gizleme; Lab#2. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
4) Kalıtım I. Bölüm: Kalıtıma giriş, temel sınıflar ve türemiş sınıflar, “protected” üyeler; Lab#3. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
5) Kalıtım II. Bölüm: Temel sınıflar ve türemiş sınıflar arasındaki ilişki, “public”, “protected” ve “private” kalıtım; Lab#4. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
6) Kalıtım III. Bölüm: Kalıtım uygulamaları; Lab#5. R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
7) Çok Biçimlilik I. Bölüm: Çok biçimliliğe giriş, sanal fonksiyonlar R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
8) Ara Sınav R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
9) Dinamik bağlama, çok biçimlilik örnekleri R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
10) Çok Biçimlilik II. Bölüm: Soyut sınıflar ve saf sanal fonksiyonlar; Lab#6 R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
11) Çok Biçimlilik III. Bölüm: Çok biçimlilik uygulamaları; Lab#7. Ders kitabı
12) Operatör Yükleme: Operatör yüklemenin temelleri, sınıf üyeleri olarak operatör fonksiyonlarına karşı küresel fonksiyon R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
13) Akış ekleme ve akış çıkarma operatörleri, birli operatörleri yükleme, ikili operatörleri yükleme R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
14) Akış Giriş/Çıkış: Akışlar, akış çıkışı, akış girişi R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
15) Akış düzenleyicileri; Lab#8 R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)
16) Final R. A. Adams and C. Essex, Calculus, 7th Ed., Pearson (2010)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C++ How to Program: (Early Objects Version), Global Edition (İngilizce) by Deitel & Deitel
Diğer Kaynaklar: C++ ile programlama 9. basım tercümesi Palme yayınevi by Deitel & Deitel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 10 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 145