FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1217002022
Ders İsmi: Fizyoterapistler için Bilgisayar Destekli Tasarım
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı fizyoterapistlerin rehabilitatif ve değerlendirme amaçlı bilgisayar teknolojilerini ve tasarım programlarını etkili bir şekilde nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün planlama ve ürün fikirleri bulma, standartları tasarımda kullanma, bilgisayar destekli tasarım, örnek adaptif gereç tasarımı ve standartları, erişilebilirlik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini tanımlar.
2) Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini bilir.
3) Farklı üretim tekniklerini bilir ve uygular.
4) Tasarım süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden faydalanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizyoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
2) Teknik Tasarım Temelleri 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
3) Kavramsal Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
4) Ürün Yaşam Döngüsü 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
5) Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
6) Standartları Tasarımda Kullanma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
7) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
8) Ara Sınav 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
9) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
10) Örnek Adaptif Gereç Tasarımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
11) Tıbbi Cihaz Standartları 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
12) Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
13) Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
14) Erişilebilirlik Açısından Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
15) Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
16) Final Sınavı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
Diğer Kaynaklar: 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar.
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler.
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular.
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanıyla ilgili kavram ve prensipleri, fizyoterapi değerlendirme ve tedavi süreçlerini açıklar, sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde fizyoterapinin rolünü tanımlar. 3
2) Fizyoterapistin sağlık sistemi içerisindeki mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı söyler. 3
3) Sağlıklı, hasta ve engelli bireylerin ihtiyaçlarını sahip olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisini kullanarak uygun ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespit eder ve uygular. 3
4) Alana özgü değerlendirmelerle elde edilen verileri analiz ve sentez ederek birey merkezli fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik çerçevede planlar, uygular, gerekli değişiklikleri yapar, sonlandırır ve raporlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilgisiyle, teknoloji ve kanıta dayalı güncel yaklaşımları kullanarak toplumun ve bireyin sağlık ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik mesleki ve akademik çalışmalarda transdisipliner ekibin bir üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır, edindiği yeni bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısıyla mevcut bilgileriyle birleştirir ve mesleki hayatına yansıtır.
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında, dil, din, ırk ve kültür ayrımı yapmaksızın hasta ve transdisipliner ekiple etkili iletişim stratejilerini kullanır ve en az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 116