FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1217002022 | ||||||||
Ders İsmi: | Fizyoterapistler için Bilgisayar Destekli Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı fizyoterapistlerin rehabilitatif ve değerlendirme amaçlı bilgisayar teknolojilerini ve tasarım programlarını etkili bir şekilde nasıl kullanacakları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün planlama ve ürün fikirleri bulma, standartları tasarımda kullanma, bilgisayar destekli tasarım, örnek adaptif gereç tasarımı ve standartları, erişilebilirlik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizyoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
2) | Teknik Tasarım Temelleri | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
3) | Kavramsal Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
4) | Ürün Yaşam Döngüsü | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
5) | Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
6) | Standartları Tasarımda Kullanma | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
7) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
8) | Ara Sınav | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
9) | Bilgisayar Destekli Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
10) | Örnek Adaptif Gereç Tasarımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
11) | Tıbbi Cihaz Standartları | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
12) | Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
13) | Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
14) | Erişilebilirlik Açısından Tasarım | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
15) | Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
16) | Final Sınavı | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 3 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 3 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 3 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 3 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 116 |