FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3000002005 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili Konuşma ve Diksiyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin yazı dili ile konuşma dili arasındaki farkları bilerek; uygun prosodi ve beden dili ile Türkçe konuşma kurallarına uygun akıcı ve anlaşılır konuşma becerisi geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders nefes, ses, ve artikülatörlerin tanıtılmasının ardından Türkçe'de yazılı dil ve konuşulan dil arasındaki farkların öğretilmesi , öğretilen bilgilerin farklı kaynaklar üzerinden pratik edilerek günlük hayata kazandırılması konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
2) | Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
3) | Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
4) | Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin pratik edilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
5) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
6) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
7) | Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
8) | Vizeler | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
9) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
10) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
11) | Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
12) | Türkçe'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
13) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
14) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
15) | Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
16) | Finaller | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |||||||
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |||||||
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |||||||
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |||||||
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |||||||
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |||||||
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |
2) | Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |
3) | Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |
5) | Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |
6) | Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |
8) | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 54 |