Dersin Amacı: |
Onkolojik hastalarda fizyoterapik değerlendirme yöntemleri, ağrı kontrolü, aktivite modifikasyonu, yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve muskuloskeletal sistemin iyileştirilmesi adına yapılan fizik tedavi ve rehabilitasyon girişimlerini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Neoplazma oluşumu, patofizyolojisi, kanser türleri ve sınıflandırılması, malign ve benign tanımı, onkolojik hastalarda temel fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmeleri, kanser hastalarında görülen fiziksel, ruhsal, sosyal problemlerin yol açtığı fonksiyonel kayıpları önlemek, varsa azaltmak için yapılabilecek rehabilitasyon girişimlerinin öğrenilmesi, kanser hastalarında fiziksel aktivite, yaşam tarzı değişiklikleri, yaşam kalitesinin yükseltilmesi için modifikasyonlar, baş boyun, muskuloskeletal sistem, kardiyopulmoner sistem, sindirim sistemi kanserleri ve rehabilitasyonu, meme kanseri ve akciğer kanseri rehabilitasyonu, lösemi rehabilitasyonu, pediatrik dönem kanserlerinde rehabilitasyon yaklaşımları, kanser ağrısını azaltmak için yapılabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon girişimlerinin öğrenilmesidir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Neoplazma tanımı, etyolojisi ve patofizyolojisi |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
2) |
Malign ve benign tümörler |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
3) |
Onkolojik Rehabilitasyona giriş |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
4) |
Onkolojik rehabilitasyonda temel değerlendirme yöntemleri |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
5) |
Kanser hastalarında görülen fiziksel ve ruhsal problemler |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
6) |
Kanserde ağrı ve fizyoterapi yaklaşımları |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
7) |
Kanserli hastalarda yaşam kalitesi |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Baş, boyun kanseri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
10) |
Muskuloskeletal sistem kanserleri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
11) |
Lösemi ve Kemik iliği transferinde rehabilitasyon |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
12) |
Pediatrik dönem kanserleri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
13) |
Akciğer kanseri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
14) |
Meme Kanseri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
15) |
Sindirim sistemi kanserleri ve rehabilitasyonu |
"Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice, 2018.
Joanne Lester, Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011"
|
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
4 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
5 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
4 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
4 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
4 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
5 |