Dersin Amacı: |
Romatolojik hastalıkları tanımak ve sınıflandırmak, romatolojik değerlendirme yöntemlerini ve hastalara özgü rehabilitasyon programı çizmeyi öğrenmektir.
|
Dersin İçeriği: |
Romatolojik rehabilitasyona giriş, romatolojide temel kavramlar, romatolojik hastalıklarda değerlendirme yöntemleri, inflamasyon ve ağrı, osteoartrit, romatoid artrit, fibromiyalji, sistemik lupus eritrematozus,skleroderma, spondiloartropatiler ve rehabilitasyonu, pediatrik romatolojik hastalıklar, gut hastalığı, sjögren sendromu ve rehabilitasyonu, vaskülitler, çeşitleri ve rehabilitasyonu.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Romatolojik Rehabilitasyona giriş |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
2) |
Romatolojik hastalıklarda temel değerlendirme yöntemleri |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
3) |
Romatolojik hastalıklarda inflamasyon ve ağrı |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
4) |
Osteoartrit ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
5) |
Romatoid Artrit ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
6) |
Yumuşak Doku Romatizması ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
7) |
Sistemik Lupus Eritrematozus ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
8) |
Ara Sınav |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020. |
9) |
Skleroderma ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
10) |
Spondiloartropatiler ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
11) |
Juvenil İdiopatik Artrit ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
12) |
Vaskülitler ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
13) |
Gut Hastalığı ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
14) |
Sjögren Sendromu ve Rehabilitasyonu |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
15) |
Vaka Çalışması |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020.
|
16) |
Final Sınavı |
Ferda D. Üçsular, Romatolojik Hastalıklarda Fizyoterapi Rehabilitasyon, 2020. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
4 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
4 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
4 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
5 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
4 |