FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 1217321010 | ||||||||||
Ders İsmi: | Kardiyak Rehabilitasyon | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Meltem KAYA |
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kardiyak sistem anatomi ve fizyolojisi, kardiyolojik hastalıklar, egzersizin kardiyak sisteme uzun ve kısa süreli etkileri ve kardiyak rehabilitasyon alanında bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kardiyak Rehabilitasyonla ilgili temel kavramlar, kardiyak anatomi ve fizyoloji, egzersizin kardiyak sisteme kısa ve uzun süreli etkileri, major kardiyovasküler hastalıklar ve rehabilitasyonu, kardiyak cerrahiler ve rehabilitasyonu, periferik vasküler hastalıklar ve rehabilitasyonu, böbrek yetmezliği ve hipertansiyonda rehabilitasyon. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kardiyak Rehabilitasyona Giriş | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
2) | Kardiyak Anatomi ve Fizyoloji | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
3) | Kardiyak Değerlendirme Yöntemleri | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
4) | Koroner Arter Hastalıkları ve Rehabilitasyonu | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
5) | Kalp Yetmezliği ve Rehabilitasyonu | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
6) | Kardiyomiyopatiler ve Rehabilitasyonu | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
7) | Kalp Kapak Hastalıkları ve Rehabilitasyonu | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
9) | Kardiyak Rehabilitasyonun Evreleri | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
10) | Kardiyak Rehabilitasyonda erken dönem egzersiz programı | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
11) | Kardiyak Rehabilitasyonda geç dönem ve sekonder koruma egzersiz programı | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
12) | Kardiyak Cerrahiler sonrası rehabilitasyon | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
13) | Kardiyak Cerrahiler sonrası rehabilitasyon | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
14) | Periferik Vasküler Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
15) | Hipertansiyon ve Böbrek Yetmezliğinde Rehabilitasyon | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı | 1- Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. 2- Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. 3- Kardiyak Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. |
Diğer Kaynaklar: | Guidelines for Cardiac Rehabilitation and Secondary Prevention Programs by AACVPR;2010. Frownfelter, D., & Dean, E. (2014). Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy-E-Book: Evidence to Practice. Elsevier Health Sciences. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 5 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 5 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 5 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 5 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 4 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 5 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 4 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 120 |