Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
2) |
Pediatrik Değerlendirme Yöntemleri |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
3) |
Normal Motor Gelişim Evreleri |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
4) |
Pediatride motor kontrol ve motor öğrenme |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
5) |
Serebral Palsi ve değerlendirmesi |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
6) |
Serebral Palsi rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
7) |
Pediatrik Bobath yaklaşımı, nörogelişimsel tedaviler |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Brakiyal pleksus yaralanmaları ve rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
10) |
Riskli bebeklerde rehabilitasyon |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
11) |
Spina Bifida ve rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
12) |
Tortikollis ve rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
|
13) |
Pediatrik Nöromüsküler hastalıklar ve değerlendirmesi |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
14) |
Pediatrik Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016.
|
15) |
Mental Retardasyon ve Otizm Rehabilitasyonu |
Anne Shumway-Cook ,Marjoriew H.Woolacott. Pediatric Physical Therapy, Lipincot Williams&Wilkins, 2012.
Ayşe Livanellioğlu, Mintaze Kerem Günel. Serebral Palside Fizyoterapi. Yeni Özbek Matbaası,2016. |
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
5 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
5 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
4 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
4 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
4 |