FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1217311007 | ||||||||
Ders İsmi: | Pulmoner Rehabilitasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Meltem KAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pulmoner hastalıklarda değerlendirme ve tedavi prensiplerini öğrenmek, rehabilitasyon becerisi kazanmak. |
Dersin İçeriği: | Pulmoner Rehabilitasyona giriş, pulmoner hastalıklarda değerlendirme prensipleri; palpasyon, oskültasyon, perküsyon, kan gazları, obstürtif ve restriktif akciğer hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon, toraks cerrahisi sonrası rehabilitasyon, solunum egzersizleri, havayolu boşaltma ve temizleme teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pulmoner Rehabilitasyona giriş | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
2) | Solunum Sistemi Anatomisi | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
3) | Solunum Sistemi Fizyolojisi | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
4) | Pulmoner Rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
5) | Pulmoner Rehabilitasyonda değerlendirme yöntemleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
6) | Kardiyopulmoner Egzersiz Testleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
7) | Solunum Fonksiyon Testleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
9) | Obstrüktif Akciğer Hastalıkları | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
10) | Restriktif Akciğer Hastalıkları | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
11) | Plevra Hastalıkları | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
12) | Havayolu Temizleme Teknikleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
13) | Solunum Egzersizleri | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
14) | Meslek Hastalıkları | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
15) | Göğüs Cerrahisinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı | 1- Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS 2- Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. 3- Pulmoner Rehabilitasyon, Hülya Harutoğlu, 2019, Hipokrat Kitabevi, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. |
Diğer Kaynaklar: | Cardiopulmonary Physical Therapy, Irwin S,Tecklin JS Cherniak NS. Rehabilitation of The Patient with Respiratory Disease. McGraw-Hill, NewYork,1999. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 5 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 5 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 5 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 5 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 5 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 4 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 |
Final | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 |