Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nörolojik Rehabilitasyona giriş |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
2) |
Nörolojik Rehabilitasyonda temel değerlendirme prensipleri |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
3) |
Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
4) |
Serebrovasküler olay ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
5) |
Multipl Skleroz ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
6) |
Parkinson ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
7) |
Travmatik beyin yaralanmaları ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
8) |
Ara Sınav |
Ders Notları |
9) |
Medulla Spinalis yaralanmaları ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
10) |
Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
11) |
Nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
12) |
Periferik Sinir yaralanmaları ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
13) |
Fasiyal Paralizi ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
14) |
Servikal ve Lumbal Disk hernileri ve rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
15) |
Yutma Rehabilitasyonu |
Neurological Disabilities (Susan E. Bennet, James L. Karnes)
İÜ İstanbul Tıp Fakültesi Temel ve Klinik Bilimler Ders Kitaplar, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon.
Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002. |
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
5 |
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
5 |
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
5 |
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
5 |
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
5 |
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
4 |
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
4 |