FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1217121010 | ||||||||
Ders İsmi: | Davranış Bilimleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Deniz TÜRK KIVANÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme süreçleri, kişilik ve benlik, tutum ve davranış, iletişim, motivasyon ve emosyon, zeka türleri konularında bilgi düzeylerini arttırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrenme, algılama, zeka, kişilik ve benlik, tutum ve önyargı, motivasyon ve emosyon, stres, iletişim teknikleri, kültür ve çevre, davranış bozuklukları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Davranış Bilimlerine Giriş ve Temel Kavramlar | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
2) | Kültür ve Kültürel Değişme | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
3) | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
4) | İlişkiler Sisteminin Oluşturulmasına Sosyal Kurumlar | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
5) | Öğrenme | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
6) | Algılama | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
7) | Duygusal Zeka | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
8) | Ara Sınav | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
9) | Kişilik ve Benlik | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
10) | Tutumlar ve Önyargı | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
11) | Bireyler Arası İletişim | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
12) | Uyum Sorunları ve Savunma Mekanizmaları | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
13) | Davranış Bozuklukları | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
14) | Stres ve Stresle Başa Çıkma | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
15) | Motivasyon ve Emosyon | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Davranış Bilimleri, Salih Güney, 2018, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | |||||||
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | |||||||
3) Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | |||||||
4) Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | |||||||
5) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | |||||||
6) Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | |||||||
8) Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. | 3 |
2) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. | 3 |
3) | Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. | 3 |
4) | Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. | 3 |
6) | Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. | 3 |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. | 3 |
8) | Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 67 |