Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Örneklerle etik sorun ve çözümü |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
|
1) |
Etik, ahlak, hukuk kavramları |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
2) |
Etik teorileri |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
3) |
Tıp ve sağlık etiği |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
4) |
İnterdisipliner ve intradisipliner etik |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
5) |
Sağlık çalışanlarının ekipteki yeri ve rolü |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
6) |
Sağlık çalışanlarının Dünya ve Türkiye'deki yeri |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
7) |
Sağlık çalışanlarının kanundaki yeri |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
8) |
Ara sınav |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
9) |
Mesleki etik deklerasyonlar |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
10) |
Sağlık çalışanlarının etik prensipleri |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
11) |
Sağlık çalışanlarında etik sorunlar ve çözümleri |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
12) |
Örneklerle etik sorun ve çözümü |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
13) |
Örneklerle etik sorun ve çözümü |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
14) |
Araştırma Etiği |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
15) |
Araştırma etiği |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
16) |
Final Sınavı |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında edindiği bilgi, birikim ve tecrübeleriyle hastalarını değerlendirip mesleki ve etik prensipler çerçevesinde kişiye özgü tedavi programını çizebilir. |
|
2) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon programını başarıyla tamamlayıp bir fizyoterapist olarak güncel literatürü, kanıta dayalı yaklaşımları ve bilgileri takip edebilir ve bu bilgileri klinikte uygulayabilir. |
|
3) |
Sahip olduğu bilgi ve birikim ve tecrübeyle klinikte interdisipliner ve multidisipliner ekibin önemli bir parçası olarak görev alır ve ekibi yeterli bir biçimde organize edebilir. |
|
4) |
Sahip olduğu yüksek araştırma yetenekleri ve donanımlarıyla akademik çalışmalarda ve projelerde rol alabilir, bu çalışmaları bağımsız bir şekilde veya diğer meslek gruplarıyla etkileşim halinde bulunarak yürütebilir. |
|
5) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini ve cihazlarını kullanabilir, yeni teknolojik gelişmelere açık ve yaratıcı bir bakış açısı sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili problemleri saptar, eleştirel bir bakış açısıyla sorunları değerlendirir ve kazandığı analitik düşünme yeteneği ile problemlere çözüm önerileri sunar. |
|
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanının gerektirdiği temel tıp bilimleri, klinik bilimler, sosyal bilimler, davranış bilimleri ve iletişim becerilerine hakimdir. Bu birikimlerle hastalarını bütünsel bir bakış açısıyla ele alabilir. |
|
8) |
Halk sağlığını korumak adına yeterli donanıma sahiptir, sorumluluklarının bilincindedir ve toplum sağlığını geliştirmek için girişimlerde bulunabilir. |
|