Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrenme Güçlüğünün Tanımlanması |
Learning Disabilities, Characteristics Identfcaiton and Teaching Strategies, William Bender, 2016,Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018,Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
2) |
Öğrenme Güçlüklerinin Tıbbi Yönleri |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
3) |
Öğrenme Güçlüğü olan çocukların kognitif ve linguistik özellikleri |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
4) |
Öğrenme Güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
5) |
Öğrenme Güçlüklerini Değerlendirme |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
6) |
Okuma Güçlüğü olan çocuklar Yazma güçlüğü olan çocuklar |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
7) |
Matematik Güçlüğü olan çocuklar |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
8) |
Ara Sınav |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
9) |
Disleksi için müdahale |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
10) |
Disgrafi için müdahale |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
11) |
Diskalkuli için müdahale |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
12) |
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar için Metakognitif Öğrenme |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
13) |
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
14) |
Öğrenme Güçlüğü olan Yetişkinler |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
15) |
Vaka Çalışmaları |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
16) |
Final |
Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri, William Bender, 2016
Öğrenme Güçlüğü İçin Sınıf içi Destek Kitabı, 2018
Özgül Öğrenme Bozukluğu Genişletilmiş Nöropsikometri Bataryası, Sirel Karakaş, Gülsen Erden, Emel Erdoğan Bakar, Elvin Doğutepe Dinçer |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|