Dersin Amacı: |
Bu ders hiç programlama tecrübesi olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Ders prosedürel programlamanın temel kavramlarını ve giriş düzeyinde nesne-yönelimli programlamanın temellerini öğretir. Konular algoritmalar ve problem çözme, veri türleri, denetim yapıları, fonksiyonlar, diziler, kütükler, ve program the mechanics of çalıştırma, sınama ve hataları bulma başlıklarını içerir. Ders aynı zamanda hesaplamanın tarihi ve sosyal bağlamına girişi de kapsar. |
Dersin İçeriği: |
C/C++ dilinde değişkenler, sabitler, ifadeler, seçme, mantıksal işleçler ve anahtarlama (switch), while döngüsü, for ve do-while döngüsü, Stringler ve girdi başarısızlığı, kütükler, fonksiyonlar, diziler, referans ile arguman iletme, ve vektörler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Programlamaya giriş |
Ders kitabı |
2) |
Sözlüksel elemanlar, operatörler ve C sistemi; Temel veri tipleri; LAB#1. |
Ders kitabı |
3) |
Akış kontrolü Kısım I: Operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; LAB#2. |
Ders Kitabı |
4) |
Akış kontrolü Kısım II: for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; LAB#3. |
Ders kitabı |
5) |
Fonksiyonlar Kısım I: Bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; LAB#4. |
Ders kitabı |
6) |
Fonksiyonlar Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam, depolama sınıfları, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; LAB#5. |
Ders kitabı |
7) |
Diziler ve işaretçiler Kısım I: Diziler, ilklendirmek, işaretçiler, referans kullanarak çağırma, dinamik bellek yönetimi kavramları. |
Ders kitabı |
8) |
ARA SINAV |
Ders kitabı |
9) |
Diziler ve işaretçiler Kısım II: Diziler, çok boyutlu diziler ve işaretçi dizileri kavramı, ana programa verilecek bağımsız değişkenler; LAB#6. |
Ders kitabı |
10) |
Dizi ve işaretçi uygulamaları; LAB#7. |
Ders Kitabı |
11) |
Yapılar Kısım I: Basit yapıların bildirimleri ve uygulamaları |
Ders kitabı |
12) |
Yapılar Kısım II: Yapı dizilerini kullanmak ve yapı kullanan gelişmiş uygulamalar geliştirmek; LAB#8. |
Ders kitabı |
13) |
Göstergeçler |
Ders kitabı |
14) |
Göstergeçler |
Ders kitabı |
15) |
Dosya açılım modları ve Dosyaya giriş ve çıkış işlemleri |
Ders kitabı |
16) |
Final |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. |
4 |
2) |
Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. |
|
3) |
Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
4) |
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, |
|
5) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. |
|
6) |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
|
7) |
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
|
8) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi. |
5 |
9) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi. |
5 |
10) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi. |
|
11) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi. |
|
12) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
13) |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
14) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. |
|
15) |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
16) |
Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. |
|
17) |
Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
18) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi. |
|
19) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
20) |
Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
21) |
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
22) |
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
|
23) |
Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
24) |
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
|