ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,52 |
Ders Kodu: | 5010111005 | ||||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Planlama | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hatice Nur HALİPÇİ TOPSAKAL | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin kariyerlerini kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlama dersi ile öğrencilerde aşağıdaki öğrenim çıktılarının elde edilmesi hedeflenmektedir. • Kariyer Merkezlerinin ve faaliyetlerinin tanınması • Öz farkındalığın artırılması • Kariyer Seçeneklerinin keşfedilmesi • İnce becerilerin geliştirilmesi • Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılabilecek faaliyetlerin keşfedilmesi • Uluslararası değişim programlarının tanınması • Yetenek kapısının tanınması |
Dersin İçeriği: | Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin içeriği öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olacak konuları ve aktiviteleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer yolculuğu ve Kariyer Merkezi | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
2) | Kariyer Kavramı Ve Kariyer Merkezleri -Kariyer nedir? -Kariyer ile ilgili temel kavramlar -Kariyer merkezleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
3) | Kariyer merkezinin faaliyetleri nelerdir? | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
4) | Kişisel Yetkinlikler -Kişisel Yetenekler | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
5) | Beceri-yetkinlikler-yetenek kavramları | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
6) | İletişim -Temel iletişim becerileri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
7) | İletişim -Etkili iletişim teknikleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
8) | Kariyer ve Kişilik Testleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
9) | İletişim -Sosyal ağlar | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
10) | İletişim -Beden dili | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
11) | Hassas Beceriler | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
12) | Çalışma Hayatında Karşılaşılan Zorluklar ve Mücadele Yöntemleri | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
13) | İletişim Becerilerini Artırma ve Çok yönlülük | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
14) | TC. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi -Ulusal staj programı | T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Yetenek yönetiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Ulusal staj Programı : Kariyer kapısı işe alım platformu, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Çalışan eğitiminde dönüşüm : En iyi uygulama örneği olarak : Uzaktan eğitim kapısı, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, İstanbul. Salim Atay, Banu Çırakoğlu Tanrıverdi, Neşe Gülmez, Üniversite kariyer merkezleri, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, Ankara. Gary Dessler, (2019). Human resource management, Pearson Higher Education, İngiltere. Orhan İsmail Sönmez, (2019). Başarılı bir kariyer için üniversite hayatını kullanma kılavuzu, Hiperyayın, İstanbul. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Diğer Kaynaklar: | 1.Kariyer Planlama Kitabı. (2022). Editör Doğan Bozdoğan. karmer@gop.edu.tr. Tokat. ISBN: 978-975-7328-84-1. 2.www.yetenekkapisi.org 3.https://ytnk.tv/ https://www.cbiko.gov.tr |
Ders Öğrenme Kazanımları | 2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
16 |
17 |
18 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||||
1) Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. | |||||||||||||||||||||||
2) Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | |||||||||||||||||||||||
3) Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||||||||||||||
4) Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, | |||||||||||||||||||||||
5) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | |||||||||||||||||||||||
6) Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | |||||||||||||||||||||||
7) Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | |||||||||||||||||||||||
8) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi. | |||||||||||||||||||||||
9) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | |||||||||||||||||||||||
10) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi. | |||||||||||||||||||||||
11) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi. | |||||||||||||||||||||||
12) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||||||||||||||
13) Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | |||||||||||||||||||||||
14) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | |||||||||||||||||||||||
15) Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||||||||||||||
16) Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | |||||||||||||||||||||||
17) Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | |||||||||||||||||||||||
18) Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi. | |||||||||||||||||||||||
19) Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |||||||||||||||||||||||
20) Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |||||||||||||||||||||||
21) Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |||||||||||||||||||||||
22) Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | |||||||||||||||||||||||
23) Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | |||||||||||||||||||||||
24) Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama konularında bilgi. | |
2) | Mühendislik Bilgisi: Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | |
3) | Mühendislik Bilgisi: Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
4) | Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, | 5 |
5) | Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 5 |
6) | Mühendislik Tasarımı: Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | |
7) | Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | |
8) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması becerisi. | |
9) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | |
10) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma becerisi. | |
11) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplama becerisi. | |
12) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
13) | Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | |
14) | Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | |
15) | Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
16) | Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | |
17) | Etik Davranış: Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | |
18) | Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel (yüz yüze, uzaktan veya karma) çalışabilme becerisi. | |
19) | Bireysel ve Takım Çalışması: Disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
20) | Bireysel ve Takım Çalışması: Çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
21) | Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
22) | Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | |
23) | Proje Yönetimi: Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | |
24) | Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 |